Mobile28.02.2012

Gebruikerservaring blijft het belangrijkste voor WhatsApp


gebruikerservaring-blijft-het-belangrijk.jpg
gebruikerservaring-blijft-het-belangrijk.jpg

WhatsApp oprichter Jan Koum, gisteren op het Mobile World Congress aanwezig bij de Keynote over “Mobile Applications: The Future of Voice & Messaging” werd kort geïnterviewd door de aanwezige moderator.

Na een slechte start in 2009 gaat het inmiddels goed met de tool waarmee men ‘gratis’ (na een eenmalige betaling van 0,79 cent) berichten kan versturen naar vrienden / familie op de verschillende platformen: Android, Blackberry, iOS, Windows Phone en Nokia. Verder maakte de oprichter bekend dat de focus van WhatsApp gericht blijft op mobiel. Er zijn geen plannen om een desktop client te ontwikkelen, en die plannen zullen er ook in de toekomst niet komen.

Gebruikerservaring staat hoog in het vaandel en dat is iets dat nooit zal veranderen. Dat is al vanaf begin zo toen de 2 oprichters zelf de customersupport mailtjes beantwoorden, soms gewoon 500 per dag, dat weet hij nog omdat dat destijds de limiet was van Gmail. Een optimale gebruikerservaring altijd heel belangrijk geweest en dat is een van de redenen dat er geen advertenties zitten in WhatsApp en gelijk ook de reden dat er nooit advertenties in WhatsApp zullen komen. “We choose to know as less as possible about our users and focus on user experience“.

Tot slot maakte hij nog een nieuwe mijlpaal bekend, dat ze inmiddels meer dan 2 miljard berichten per dag versturen, dat waren er in november 2011 nog 1 miljard per dag.

...

Verder lezen over WhatsApp

4 lifehacks voor spraakberichten op WhatsApp

Online12.12.2024

4 lifehacks voor spraakberichten op WhatsApp

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

Hoe houd je overzicht in je WhatsApp-gesprekken? Met de nieuwe optie om je chats te categoriseren zodat je ze makkelijker kunt vinden.

Social Media01.11.2024

WhatsApp introduceert een manier om je chats beter te organiseren

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

WhatsApp-kanalen zijn voor veel bedrijven nog een grote uitdaging. Het is bijna niet mogelijk om vindbaar te zijn, maar dat wordt beter.

Social Media28.10.2024

WhatsApp-kanalen worden weer een stuk makkelijker te bereiken

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Signal is niet blij: waar veel mensen schreven dat je Signal-berichten straks in WhatsApp kunt lezen, is dat niet het geval.

Social Media13.09.2024

Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

Meta zal geheel volgens de Europese regels binnenkort toestaan om berichten te lezen en te beantwoorden binnen WhatsApp, die helemaal niet vanuit WhatsApp afkomstig zijn.

Online09.09.2024

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

WhatsApp wil stalkers aanpakken. De chat-app lijkt te werken aan een functie waarmee onbekende nummers je maar een x aantal keer een berichtje mogen sturen.

Social Media20.08.2024

WhatsApp gaat iets doen tegen stalkers

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken