Na 9 april geen Sponsored Stories meer op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook heeft gisteren aangekondigd vanaf 9 april dit jaar te gaan stoppen met de controversiële Sponsored Stories. Zo is te lezen in de lijst met aanpassingen die Facebook door gaat voeren met betrekking tot advertising.

In juni al kondigde het sociale netwerk aan te gaan stoppen met de Sponsored Stories. Maar we hebben nu dus een datum wanneer de advertenties daadwerkelijk van de site gaan verdwijnen.

Het is een van Facebook's meest controversiële advertentieblokken. Iets dat jij als gebruiker op Facebook doet wordt "herverpakt" en door Facebook verkocht aan een adverteerder die het vervolgens zonder jouw toestemming op de timeline van je vrienden laat zien.

Na 9 april geen Sponsored Stories meer op Facebook

Facebook in een reactie op het verdwijnen van de Sponsored Storiss:

"As announced in June of last year, we're bringing the best of sponsored stories — social context — to all ads. Since this update makes sponsored stories redundant, we will no longer offer them as a stand-alone ad unit for marketers. Social context will continue to appear with all ads where eligible."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies