PICNIC wijzigt koers in 2013; dit jaar geen Festival!

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds 2006 dragen het PICNIC-platform en haar activiteiten bij aan de internationale reputatie van Amsterdam als een laboratorium voor opkomende technologie, creativiteit en sociale innovatie. Maar na zeven succesvolle jaren zet PICNIC een nieuwe strategische koers uit.

"Geen PICNIC-festival zoals u dat van ons gewend bent dit jaar dus, maar u zult zeker van ons blijven horen. Een innovatief festival dat zelf stilstaat? Dat klinkt niet logisch. Daarom hebben we besloten om het jaar 2013 te gebruiken als een transitiejaar waarin we in nauw overleg met onze partners op zoek gaan naar een nieuwe vorm en inhoud. Ondertussen onderzoeken we de mogelijkheden om kleinere activiteiten te organiseren rond het thema ‘Re-defining growth’: een onderwerp dat dit jaar ook essentieel is voor onze eigen heroriëntatie. Daarnaast 'herlanceren' we dit voorjaar de PICNIC Business Club, waarin de focus sterk ligt op sociale innovatie."

Marleen Stikker, mede-oprichter en voorzitter van PICNIC: “De snel veranderende maatschappelijke en economische situatie heeft als gevolg dat PICNIC haar propositie heroverweegt. Voorop staat dat veel partijen groot belang hechten aan het festival. Daarom kijkt de Stichting Amsterdam Crossmedia Week, die alle PICNIC-activiteiten organiseert, nu in nauwe samenwerking met sponsoren en partners naar onze nieuwe propositie en een passend bedrijfsmodel. Bij dat proces worden ook de Gemeente Amsterdam en de Amsterdam Economic Board betrokken.”

PICNIC wijzigt koers in 2013; dit jaar geen Festival!

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies