Events17.09.2011

eDay 2011: Opening keynote comScore


eday-2011-opening-keynote-comscore.jpg
eday-2011-opening-keynote-comscore.jpg

Emerce eDay 2011 startte met een keynote van niemand minder dan Gian Fulgoni, co-founder van het bekende Amerikaanse marktonderzoeksbureau comScore. Fulgoni vertelde tijdens zijn 15 minuten slot over online consumentengedrag en de macht over de prijsstelling (dankzij transparantie en prijsvergelijking) die steeds vaker in de handen van de consument komt te liggen.

Uit zijn presentatie bleek o.a. dat Amerikaanse adverteers tegenwoordig meer geld spenderen aan display- dan aan search advertising omdat display advertising interessant is voor brandingdoeleinden en tegelijk de omzet vergroot.

Twijfels over display advertising

Volgens Fulgoni duurde het een hele tijd voor men wist wat je met display advertising (online en in video) kon worden gedaan, want tekstreclame in zoekmachines bleek veel duidelijker in het resultaat dat ze opleverden. Op basis van de data van zowat twee miljoen surfers die het bedrijf monitort aan de hand van meetsoftware zagen ze dat het sentiment rond display advertising aan het veranderen is. Uit analyses bleek dat in Nederland display advertising immers twee keer zo snel groeide als search advertising. Verder haalde Fulgoni aan dat display advertising de rol van kranten- en tijdschriften reclame gestaag overneemt. Zo zit er in 44% van de displayuitingen tegenwoordig berichten over coupons en kortingen.

Impact van brandingcampagnes

Uit comScore onderzoek naar de impact van brandingcampagnes (via display advertising) op de effective verkopen in fysieke winkels bleek dat de omzet in de drie opeenvolgende maanden met 8% steeg terwijl soorgelijke campagnes op televisie hiervoor één jaar nodig hebben.

Video: Gian Fulgoni over “Renaissance of advertising” 

Bron: Sanoma Media NL

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact