Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023


Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing strategie prima op orde hebben. Het kwam allemaal aan bod tijdens Emerce Digital Marketing Live! editie 2023 (DML). Wij waren aanwezig en geven je een klein inkijkje in wat je allemaal hebt gemist!

Ruim 1.500 digital marketeers in de Beurs van Berlage

We hebben ons best gedaan om zoveel mogelijk mee te krijgen van de nieuwste trends op het gebied van digitale marketing. Met 8 verschillende stages en maar liefst 18 roundtables kon je je hart ophalen als digital marketeer. Maar ook als webshop eigenaar, ondernemer of marketing/communicatie medewerker was er genoeg te beleven op en rondom de stages. Het warme weer weerhield ruim 1.500 digital marketeers er niet van om de Beurs van Berlage te bezoeken. En terecht, want deze editie zat weer bomvol ontwikkelingen en inzichten die je niet wilt missen.

Traditioneel-tot-ai-2
Traditioneel-tot-ai-2

Van traditionele marketing tot AI

Met ruim 50 topsprekers van toonaangevende bedrijven uit binnen- en buitenland zat er elk tijdvak wel een boeiend onderwerp tussen. Of je nu zelfstandig ondernemer bent met een webshop of het advertising algoritme uitgespeeld hebt als social media marketeer, het was lastig kiezen welke stage of roundtable je wilde bezoeken in de strakke planning van DML!

Zo leerden we hoe je jezelf digitaal onafhankelijk maakt door gebruik te maken van 1st party data en hoe je van big data gebruik maakt om online te groeien. Niet zo van data en cijfers, maar liever creatief aan de slag? Dan waren de inspirerende sessies van TikTok, Springbok en Auping zeker iets voor jou. Maar ook als traditionele marketeer ben je na een bezoekje aan DML weer helemaal op de hoogte van alle inzichten rondom digital marketing. Betekent AI het einde van SEO? Hoe zorg je voor meer engagement met behulp van e-mailmarketing en wat is de sleutel die jouw leadgeneratie poort wagenwijd openzet? Al deze vragen zijn uitgebreid behandeld en beantwoord.

Interactief, professioneel en informeel

De ruim 1.500 bezoekers gingen niet met lege handen naar huis. Naast een hoofd bomvol kennis, was er van alles te halen bij verschillende stands van sponsoren en partners van het evenement. Van leuke freebies tot gratis onafhankelijk advies van de beste online professionals van de Benelux. En dat alles in een relaxte setting, waarbij er naast kennis uitwisselen ook heel veel is gelachen door interactieve sessies en informele roundtables.

Kortom: Digital Marketing Live! 2023 was wederom een inspirerende dag voor velen. Heb je dit jaar aan je voorbij laten gaan? Zorg dan dat je er volgend jaar wél bij bent, want DML is naar alle waarschijnlijkheid ook in 2024 gewoon weer terug met messcherpe updates, essentiële ontwikkelingen en digitale eye openers die je kunt toepassen op jouw eigen online marketing strategie.

roundtables
roundtables
interactief-professioneel-informeel
interactief-professioneel-informeel
Johan van Kalmthout

Content manager bij Red Banana • Social media & advertising • Inhakers en woordgrappen • Voetbal • Reizen • Sneakers • Nog meer standaard bio-dingen • Kent vriendin via Tinder

...

Verder lezen over Emerce

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Internationale topexperts Chris Johnson en Christopher Steiner naar Emerce Performance

Chris Johnson, Content Director bij PerformanceIN, het grootste affiliate nieuws & resource portal van de UK, komt naar Nederland om op 21 november tijdens Emerce Performance een visionaire presentatie te geven over de w...

Events07.11.2013

Internationale topexperts Chris Johnson en Christopher Steiner naar Emerce Performance

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming