Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Je kunt niet ontkennen dat Boeing e afgelopen jaren nogal wat problemen kende met de ontwikkeling, certificatie, productie en daardoor ook de levering van nieuwe toestellen. De rampzalige ‘bugs’ van de 737 Max liggen nog vers in het geheugen, maar ook de reis van de 787 Dreamliner verliep bepaald niet zonder horten en stoten. Enkele maanden geleden leken die problemen verleden tijd. Tot deze week. Boeing heeft opnieuw moeten besluiten de levering van nieuwe Dreamliners stop te zetten.
Fout bij de analyse van een drukschot
Het nieuwe probleem werd ontdekt in de documentatie van de certificering van een onderdeel van de romp. Tijdens dat proces is een fout gemaakt bij de analyse van dat onderdeel. Het betreft het zogenoemde voorwaartse drukschot.
Boeing heeft inmiddels wel geleerd dat het dit soort fouten niet meer moet proberen op te lossen zonder medeweten van de autoriteiten. Daarom besloot de vliegtuigbouwer, nadat de fout ontdekt werd, hier meteen melding van te maken bij de Federal Aviation Administration en de levering van nieuwe 787 Dreamliners stop te zetten.
Het probleem betreft vooralsnog een ‘documentatiefout’ en volgens Boeing levert dat geen gevaar voor de toestellen die al geleverd, en in dienst, zijn. De fabrikant denkt ook niet dat de nieuwe leveringsstop een negatieve invloed zal hebben op de geplande leveringen van de 787 Dreamliner die voor dit jaar op de planning staan.
Leverancier bekent nog geen schuld
De betreffende leverancier van het onderdeel, Spirit Aerosystems, is uiteraard ook op de hoogte, maar stelt dat het nog te vroeg is om nu al te concluderen dat de fout door hen gemaakt is.
“Op basis van de informatie die we momenteel hebben en onze interacties met Boeing tot nu toe, denken we dat het te vroeg is om te beweren dat er een ‘analysefout’ door Spirit gemaakt is”, aldus het bedrijf in een verklaring.
Verder lezen over Vliegtuig
Technology11.03.2024
Waarom ze tien jaar later opnieuw gaan zoeken naar MH370
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Online20.02.2024
Bedrijven moeten nakomen wat een AI-chatbot belooft
Oh AIr Canada...Online13.02.2024
5 tips om goedkoop een vlucht te boeken
Technology22.01.2024
Buitenkansje op eBay; een originele straalmotor van een Concorde
Technology15.01.2024
NASA gaat testen met de supersonische en stille X59
Komt er dan toch nog een opvolger voor de ConcordeAutomotive12.01.2024
Xpeng AeroHT onthult vliegende auto met ingebouwde drone
Nieuws09.01.2024