Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Gaat TikTok YouTube achterna? Het social media slash videoplatform is zich steeds meer aan het bezighouden met advertenties en dat blijkt ook nu weer. TikTok toont nu namelijk ook reclame in de zoekresultaten.
Advertenties in de zoekresultaten
Het gaat hiermee eigenlijk vooral Instagram achterna, dat sinds een paar maanden ook advertenties in de zoekresultaten toont. De twee kopiëren voortdurend wat de ander doet en hierdoor lijken de twee enorm veel op elkaar. Het is dan ook geen verrassing dat TikTok ook nu in de voetsporen van Instagram volgt, met een vleugje YouTube, want dat heeft ook flink de voet op het gaspedaal waar het gaat om de hoeveelheid reclame waarmee je als gebruiker te maken krijgt.
Het is op TikTok wel extra vervelend, omdat TikTok nog meer dan Instagram door veel jongeren als een soort Google wordt gebruikt. Even kijken wat voor haarstijl je vandaag hebt, even een feitje opzoeken: jonge mensen schijnen daar TikTok voor te gebruiken, naast dat ze ook regelmatig worden verrast door bijvoorbeeld nieuwe merken en producten. Zo zouden er meer 1,5 keer meer gebruikt een nieuw merk of product op het platform ontdekken vergeleken bij andere platformen. 58 procent van de TikTok-gebruikers ontdekt nieuwe merken op TikTok.
Search Ads Toggle
In een blog schrijft TikTok: “Daarom zijn we verheugd de lancering aan te kondigen van de Search Ads Toggle, een nieuwe functie op TikTok Ads Manager waarmee merken advertenties kunnen weergeven in de zoekresultaten van TikTok. De Search Ads Toggle maakt gebruik van de bestaande In-Feed Ad-creaties van adverteerders om advertenties weer te geven naast organische zoekresultaten van relevante zoekopdrachten van gebruikers. Met de Search Ads Toggle kunnen merken het bereik van hun campagnes uitbreiden naar gebruikers met een hoge intentie die op zoek zijn naar informatie die relevant is voor hun bedrijf.”
Je kunt die zoekadvertentie-schakelaar inschakelen en dan worden er automatisch advertenties aangemaakt die iets te maken hebben met wat de gebruiker zoekt. Je kunt ze ook herkennen, want ze worden weergegeven als ‘gesponsorde’ inhoud. Zo worden advertenties nog beter getarget, maar zijn ze tegelijkertijd wel enigszins los te zien van de zoekresultaten omdat er die ‘gesponsord’-melding bij staat. Volgens TikTok hebben adverteerders er flink baat bij. “Het zorgt ook voor resultaten. Intern onderzoek van TikTok toont aan dat 70% van de advertentiegroepen met de Zoekadvertentieschakelaar “aan” efficiëntere prestaties zien in vergelijking met niet, als gevolg van efficiëntere conversies die afkomstig zijn van zoekadvertenties.”
Wanneer je als gebruiker op zoeken klikt, dan is de ad te zien in de TikTok-ervaring zelf, gewoon door de feed heen. Je kunt daarbij blijven scrollen zoals je gewend bent.
Verder lezen over Instagram
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media17.10.2024
Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media02.10.2024
Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media22.09.2024
Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard
Social Media18.09.2024
Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Verder lezen over Social Network
Social Media17.10.2024
Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden
Social Media15.10.2024
TikTok ontslaat ook in Nederland honderden moderators door AI
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media02.10.2024
Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post
Social Media28.09.2024
Je kunt nu je locatie delen op social medium Threads
Verder lezen over TikTok
Social Media20.10.2024
Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl
Social Media15.10.2024
TikTok ontslaat ook in Nederland honderden moderators door AI
Social Media13.10.2024
Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat
Social Media11.10.2024
8 grappige TikTok-accounts met Nederlandse comedy
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Social Media29.09.2024
Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal
Social Media22.09.2024
Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard
Social Media15.09.2024