Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Twitter wordt er elke dag een beetje minder aantrekkelijk op voor niet-betalende mensen. Eigenaar Elon Musk wil geld verdienen en maakt het Blue-abonnement daarom steeds aantrekkelijker voor gebruikers, terwijl de mogelijkheden van het gratis gebruik van het social medium met de dag afnemen. Het blauwe vinkje verdwijnt al van accounts af die eerder wel geverifieerd waren, maar niet betalen, en nu is er weer wat nieuws om je de kant op te duwen van een abonnement: een minder groot bereik.
Voor Jou-pagina
Waar een tweet vroeger een soort bodemloze put aan mensen kon bereiken, is dat nu verleden tijd. Twitter zet een beperking op hoe ver je tweet reikt. Je ziet namelijk geen tweets van onbekende, niet-betalende Twitteraars in je Voor Jou-lijst meer. En anderen die van jou ook niet. Dat geldt niet voor Blue-abonnees (het abonnement van Twitter). De enige niet-betalende Twitteraars die in je For You-lijst staan, dat zijn de mensen die je al volgt.
Enerzijds doet Twitter er alles aan om adverteerders te paaien: zo hoeven de 500 grootste adverteerders en merken met meeste volgers niet te betalen voor hun vinkje op Twitter, terwijl voor andere bedrijven geldt dat ze hier -schrik niet- 905 euro voor moeten betalen. Per maand. Volgens Musk beperkt Twitter de gratis versie onder andere om niet zo afhankelijk te hoeven zijn van die adverteerders voor het verdienen van geld. Dus ja, als consument betaal je daarvoor.
Twitter Blue
Daarnaast wil Musk eigenlijk dat Blue-abonnees minder advertenties zien, maar dit is een wortel die hij al vrij lang voorhoudt zonder dat hierop veel actie wordt ondernomen. Het lijkt erop dat er eerst geld verdiend moet worden, voor de doorontwikkeling in positieve richting verdergaat. Hij wil bijvoorbeeld ook dat mensen geld verdienen aan de advertenties die bij hun tweets te zien zijn. Ook dat is al lange tijd een wortel, die we pas kunnen eten als Elon blij is met hoe financieel gezond Twitter is. En tot nu toe lijkt alles erop dat hij nog lang niet bij dat doel is.
Het Twitter Blue-abonnement kost 8 euro per maand en als je dat neemt, dan heb je juist veel mogelijkheden. Zo kun je dan het blauwe vinkje aanvragen, een tweet bewerken en andere kleurenthema’s voor de app. Ook kun je tweets schrijven van boekgrootte: 10.000 tekens. Sluit het abonnement op Twitter liever niet af via de Play Store of de App Store, want daar kost het je 3 euro per maand extra omdat Elon niet wil opdraaien voor de premie die Google en Apple vragen voor het plaatsen van apps in hun digitale winkels (dat is namelijk 30 procent).
Verder lezen over Sociale netwerken
Social Media02.12.2024
Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media29.11.2024
In Australië geen social media meer onder de 16 jaar
Social Media26.11.2024
Instagram doet een WhatsAppje en laat je je locatie delen
Social Media22.11.2024
LinkedIn stopt met audio en wil dat je livestreamt
Social Media21.11.2024
Instagram laat je het algoritme resetten voor nieuwe inspiratie
Social Media15.11.2024
Meta moet 800 miljoen euro betalen door zijn Marketplace
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Verder lezen over Twitter
Social Media01.12.2024
Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer
Social Media25.11.2024
Bluesky neemt standpunt in tegen AI-training met gebruikersdata
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024