Social Media20.10.2010

Onderzoek: ‘De toekomst van social media in de marketingstrategie’


onderzoek-de-toekomst-van-social-media-i.jpg
onderzoek-de-toekomst-van-social-media-i.jpg

Er is verandering te zien in de manier waarop bedrijven omgaan met social media. Steeds meer zijn op zoek naar een gedegen social media strategie. Vorig jaar was het toch meer aftasten en experimenteren. Het aantal evenementen en aanbod van workshops met als thema social media zijn gigantisch en tijdens deze sessie ligt de nadruk steeds meer op de strategische inzet van social media.

Betekent dit dan een stap naar professionalisering van social media marketing in Nederland? Daar lijkt het wel op. Reden voor Pondres Social Marketing en MWM2 om onderzoek te doen naar het heden en de toekomst van social media marketing in Nederland.

Zij willen de markt graag zelf vragen hoe ze de toekomst van social media marketing in Nederland zien. Daarbij wordt ook onderzocht hoe de bedrijven van plan zijn resultaten te gaan meten. Want social media laat zich niet vertalen in ‘ouderwetse’ ROI.

Belangrijke onderdelen in het onderzoek zijn:

  • De doelstellingen waarvoor bedrijven social media willen gaan inzetten
  • De manier waarop bedrijven resultaten willen gaan meten
  • De toekomstvisie van bedrijven met betrekking tot het gebruik van social media
  • De ervaringen van bedrijven met social media en de bijbehorende resultaten
  • De verschillen tussen klein, midden, groot bedrijf en diverse branches. 

Pondres en MWM2 geven aan, dat dit onderzoek in het voordeel is van de gehele markt en het bedrijfsleven in Nederland. Daarnaast ontvang je als deelnemer de resultaten van het onderzoek en kun je er je voordeel mee doen.

Wil je graag deelnemen? Klik dan hier: Vragenlijst ‘De toekomst van social media in de marketingstrategie’.

Verder lezen over Onderzoek

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Binnen dit en binnen een vervolgartikel ga ik nader in op de beschrijving van enkele typen van vulkanen. Daarbij beperk ik mij hoofdzakelijk tot de typische vulkanen die ontstaan als gevolg van de subductie van tektonische aardplaten of als gevolg van mantelpluimen (hotspots). Dit betreffen voornamelijk stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen. 

Nieuws12.08.2024

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Mijmeren over de ontstaansvoorwaarden van leven

De zoektocht naar leven elders in het universum wordt met enige regelmaat beschreven in populair wetenschappelijke artikelen. Concreet wetenschappelijk onderzoek hiernaar vindt hoofdzakelijk plaats op grond van ruimtemissies, ruimtetelescopen en op aarde gestationeerde grote telescopen.

Online05.08.2024

Mijmeren over de ontstaansvoorwaarden van leven

vanuit een gewijzigde metafysische uitgangspositie
Europese verkiezingen: Pointer komt met een factcheck-marathon

Deze week is in Brussel de eerste Factcheck-marathon van de Lage Landen van start gegaan. Pointer (KRO-NCRV) gaat samen met 6 redacties 10 dagen lang beweringen van politici controleren. Naast partner AD doen dit keer 5 Belgische partijen mee: VRT, RTBF, Factcheck Vlaanderen, Knack en deCheckers.

Nieuws27.05.2024

Europese verkiezingen: Pointer komt met een factcheck-marathon