Onderzoek: 'De toekomst van social media in de marketingstrategie'

Vorig artikel Volgend artikel
Onderzoek: 'De toekomst van social media in de marketingstrategie'

Er is verandering te zien in de manier waarop bedrijven omgaan met social media. Steeds meer zijn op zoek naar een gedegen social media strategie. Vorig jaar was het toch meer aftasten en experimenteren. Het aantal evenementen en aanbod van workshops met als thema social media zijn gigantisch en tijdens deze sessie ligt de nadruk steeds meer op de strategische inzet van social media.

Betekent dit dan een stap naar professionalisering van social media marketing in Nederland? Daar lijkt het wel op. Reden voor Pondres Social Marketing en MWM2 om onderzoek te doen naar het heden en de toekomst van social media marketing in Nederland.

Zij willen de markt graag zelf vragen hoe ze de toekomst van social media marketing in Nederland zien. Daarbij wordt ook onderzocht hoe de bedrijven van plan zijn resultaten te gaan meten. Want social media laat zich niet vertalen in ‘ouderwetse’ ROI.

Belangrijke onderdelen in het onderzoek zijn:

  • De doelstellingen waarvoor bedrijven social media willen gaan inzetten
  • De manier waarop bedrijven resultaten willen gaan meten
  • De toekomstvisie van bedrijven met betrekking tot het gebruik van social media
  • De ervaringen van bedrijven met social media en de bijbehorende resultaten
  • De verschillen tussen klein, midden, groot bedrijf en diverse branches. 

Pondres en MWM2 geven aan, dat dit onderzoek in het voordeel is van de gehele markt en het bedrijfsleven in Nederland. Daarnaast ontvang je als deelnemer de resultaten van het onderzoek en kun je er je voordeel mee doen.

Wil je graag deelnemen? Klik dan hier: Vragenlijst 'De toekomst van social media in de marketingstrategie'.

Marvin de Reuver

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies