Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Het leven wordt steeds duurder, dus wachten veel mensen naarstig op de dag dat streamingdiensten goedkopere abonnementen gaan aanbieden. De reclames, pop-ups en verdere commerciële uitingen die daarbij komen kijken, die nemen we voor lief. Echter blijkt dat het goedkopere abonnement op Disney+ helemaal niet echt goedkoper wordt. Het normale abonnement wordt simpelweg duurder.
Streamingabonnement met reclame
Disney+ heeft vandaag aangekondigd wat het abonnement gaat kosten waarbij je reclames te zien krijgt. Het belooft dat er nooit meer dan 4 minuten voorkomt per uur kijken (en dat is vrij mild), maar tegelijkertijd is de prijs daar wat veel mensen betreft ook naar. Het ‘goedkopere’ abonnement van Disney+ wordt namelijk net zo duur als het huidige normale abonnement nu. Voor de Verenigde Staten is het al aangekondigd: daar kost een normaal abonnement 8 dollar per maand. Het reclame-abonnement? Ook 8 dollar per maand.
Dat klinkt onlogisch, maar dat is het niet per se: de abonnementsprijzen gaan namelijk flink omhoog, waardoor Amerikanen vanaf de herfst 11 dollar per maand kwijt zijn aan hun abonnement op de films en series van Marvel, Star Wars, Disney en Pixar. Dat is nogal een domper. Je betaalt hetzelfde, maar je krijgt er ineens reclame bij. In Nederland hoeven we er gelukkig nog niet aan, maar dat zal waarschijnlijk wel gaan veranderen in het nieuwe jaar. Dan rolt het reclame-abonnement namelijk uit in de rest van de wereld.
Prijsverhoging Disney+
Het normale abonnement kost in Nederland 9 euro per maand, dus het zou ons niets verbazen als we kijken naar een prijsverhoging naar 13 tot 15 euro per maand voor Disney+. Waarschijnlijk zullen veel mensen het abonnement dan ook gaan omzetten naar een reclame-abonnement. Nu is het niet ongebruikelijk dat streamingdiensten hun prijzen verhogen, maar het is natuurlijk wel een vreemde volgorde waarin Disney+ het nu aanpakt. Netflix schijnt eind dit jaar ook met een reclame-abonnement te komen, dus dat kan goed leren van de aanpak van zijn geduchte concurrent.
Zijn grote concurrent zelfs, want hoewel Netflix nog steeds groter is, ziet die streamingdienst de abonnee-aantallen juist naar beneden zakken, waar die van Disney+ alsnog groeien. Hoewel Disney’s jonge streamingdienst nog steeds verliesgevend is, kreeg de streamingdienst er in het tweede kwartaal van 2022 maar liefst 14,4 miljoen nieuwe abonnees bij. Disney+ komt daarmee op een totaal aantal abonnees van 152 miljoen. Netflix heeft er 221 miljoen. Toch heeft Disney+ er ook nog een aantal achter de hand, want het bezit ook de streamingdiensten ESPN en Hulu: tel je die drie bij elkaar op, dan kom je ook op 221 miljoen abonnees.
Wat het goedkopere Netflix-abonnement gaat kosten is nog onbekend, wel weten we dat er minder films en series opstaan dan in de gewone Netflix-bieb.
Verder lezen over Disney
Entertainment07.04.2024
Disney’s nieuwe animatronics zijn levensecht
Entertainment06.04.2024
Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!
Entertainment05.04.2024
Disney komt met Star Wars-shorts: releasedatum is geen verrassing
Entertainment05.04.2024
Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen
Entertainment25.03.2024
Doctor Who krijgt de Disney-behandeling: check de nieuwe trailer
Entertainment19.03.2024
Star Wars: The Acolyte – Dit is de eerste trailer van de serie
Entertainment13.03.2024
Dit geeft de gemiddelde Nederlander uit aan streaming
Entertainment11.03.2024
Oscars 2024: hier stream je alle winnaars
Verder lezen over Movie
Entertainment22.04.2024
Transformers One: Autobots bijna onherkenbaar door flinke facelift
Entertainment19.04.2024
Quentin Tarantino schrapt zijn tiende film The Movie Critic
Entertainment17.04.2024
Interview met de acteurs uit Abigail: “Bloed? Gebruik scheerschuim!”
Entertainment11.04.2024
The Blair Witch Project krijgt een vervolg: dit is wat we nu weten
'I'm afraid to close my eyes'Entertainment10.04.2024
Eerste trailer van Joker: Folie à Deux brengt melancholie
Entertainment09.04.2024
Scarlett Johansson wil maanlanding faken in Fly Me To The Moon
Entertainment08.04.2024
3 dingen die we al weten over Dune 3
Entertainment07.04.2024
Disney’s nieuwe animatronics zijn levensecht
Verder lezen over Serie
Entertainment19.04.2024
Netflix-kijktip: Baby Reindeer schuurt, maar maakt wat los
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerEntertainment17.04.2024
Wordt Fallout net zo’n succes als The Last of Us?
Entertainment16.04.2024
Wat hoor je als je het telefoonnummer uit de Fallout-serie belt?
Entertainment12.04.2024
4 redenen om Fallout te kijken op Prime Video
Entertainment05.04.2024
Netflix-kijktip: Ripley is de beste Netflix-serie van 2024
Entertainment05.04.2024
Disney komt met Star Wars-shorts: releasedatum is geen verrassing
Entertainment03.04.2024
All-In The Bitcoin Family verschijnt deze week op Prime Video
vanaf 5 april te zienVerder lezen over Streaming
Entertainment22.04.2024
Formule 1 blijft nog vele jaren bij Viaplay: prijs weer omhoog
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Entertainment05.04.2024
Disney+ verbiedt het straks ook om accounts te delen
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Entertainment21.03.2024
HBO Max krijgt op 17 juni ook Discovery+: kortingsactie blijft
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment13.03.2024