Automotive16.11.2023

Een digitale AI-kunstervaring van Lexus met de nieuwe LBX


Na de opkomst van ChatGPT, Google Bard, en alles wat daarna nog volgde kunnen we niet meer heen om AI (Kunstmatige Intelligentie). Het is er nu, zal er altijd blijven, en dus moeten we het maar gewoon omarmen. Waarbij enige vorm van regelgeving natuurlijk wel wenselijk is.

Steeds meer bedrijven en merken gaan met AI aan de slag. Zo ook automerk Lexus. Dat een leuke Artificial Intelligence Experience lanceert met de nieuwe LBX. Op een innovatieve en creatieve manier kan AI-kunstwerken genereren met de compacte nieuwe Lexus. De LBX AI Experience is ontworpen om de grenzen van de online aankoop-ervaring nog verder te verleggen. Het richt zich op een publiek dat actief is op sociale media en biedt een volledig nieuwe ervaring rondom de Lexus LBX. Het maakt tevens onderdeel uit van de nieuwe LBX Experience, waar geïnteresseerden niet alleen de LBX in detail kunnen bekijken, maar ook kunnen ontdekken welke LBX het beste bij hun persoonlijkheid past.

Analyseren van posts

De LBX AI Experience vraagt gebruikers om in te loggen op hun Instagram-account, zodat de AI-tool de esthetiek, persoonlijkheid, stijl en het kleurenpalet van hun posts kan analyseren. Vervolgens wordt er een op maat gemaakt achtergrondbeeld gegenereerd achter de LBX dat past bij de stijl van de gebruiker. Als gebruikers geen Instagram-account hebben, kunnen ze kiezen uit een selectie afbeeldingen waarmee de tool meer inzicht krijgt in hun eigen stijl.

<i>Voorbeeld van de LBX AI Experience.</i>
Voorbeeld van de LBX AI Experience.

Kunstwerken met AI

Op basis van de unieke stijl en persoonlijkheid van gebruikers kunnen miljoenen variaties worden gegenereerd, zodat ieder AI-kunstwerk net zo uniek is als zijzelf. Zodra een AI-kunstwerk is gegenereerd, kunnen gebruikers het downloaden en opslaan, maar ook delen via de eigen sociale media profielen.

Deze AI Experience laat duidelijk de vooruitgang zien die Lexus boekt als het aankomt op innovatieve, klantgerichte digitale ervaringen.

De LBX

Eerder dit jaar presenteerde Lexus de volledig nieuwe LBX. Een naam die staat voor Lexus Breakthrough Crossover. Bij de ontwikkeling van deze compacte SUV stond de Europese klant centraal. De Lexus LBX biedt de Omotenashi gastvrijheid, de luxe, de kwaliteit en de verfijning van Lexus in compact formaat. Deze bekende Lexus kwaliteiten, gecombineerd met een unieke rijervaring, zorgen ervoor dat hij alles in zich om een nieuwe groep automobilisten aan te spreken. De Lexus LBX wordt begin 2024 op de Nederlandse markt verwacht.

Lexus is er trots op grenzen te verleggen en de status quo uit te dagen. Sinds de oprichting in 1989 heeft Lexus herhaaldelijk baanbrekende nieuwe producten ontwikkeld die de perceptie van mensen hebben veranderd en de markt voor luxe auto’s een nieuwe vorm hebben gegeven. De volledig nieuwe, hybride-elektrische LBX is de kleinste Lexus tot nu toe, maar verdient zijn status als baanbrekend model, een model dat de traditionele luxehiërarchie doorbreekt en een game-changer zal zijn voor het merk in Europa.

<i>De nieuwe LBX</i>
De nieuwe LBX
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Instagram

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

En het is openbaar. Dus iedereen kan zien dat je die reactie plaatst. Dat kan zorgen voor interessante discussies

Social Media04.09.2024

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Sociale media liggen al jaren onder vuur: wat is nou precies de verantwoordelijkheid van die platforms? Content voor kinderen filteren niet, zo blijkt.

Social Media03.09.2024

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Geen zorgen, je hoeft het niet te missen, want dit is weer een nieuwe editie van Deze Week Viral.

Social Media01.09.2024

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde

Instagram lijkt nagenoeg geen verschil meer te willen zien tussen Stories en wallposts. Door allerlei veranderingen zijn de twee praktisch hetzelfde geworden.

Social Media28.08.2024

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde

Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd

Very Demure, Very Mindful: wat betekent die internetmeme toch. We duiken er -voor zover dat kan bij het internet- in in Deze Week Viral.

Social Media25.08.2024

Deze Week Viral: very demure, very mindful uitgelegd

Instagram voegt overal muziek toe: kies een nummer voor je profiel

Meta denkt: daar zit muziek in. Het heeft aan Instagram-posts net al de optie toegevoegd om een liedje erbij te doen, en nu is ook het profiel aan de beurt.

Social Media23.08.2024

Instagram voegt overal muziek toe: kies een nummer voor je profiel

Stopt Instagram met de vierkante foto’s?

Mosseri probeert het toch weer: Instagram wil af van de vierkante foto's en volledig rechthoekig gaan.

Social Media19.08.2024

Stopt Instagram met de vierkante foto’s?

Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie

Deze schattige AI-gadget maakt je domme huiskamer slim

Heb jij ook zo'n domme huiskamer? Geen probleem, je hoeft maar één gadget te kopen om dat te verhelpen.

Gadgets13.09.2024

Deze schattige AI-gadget maakt je domme huiskamer slim

OpenAI lanceert zijn nieuwe software o1 die kan beredeneren

OpenAI wil overigens niet dat het model wordt gezien als ‘meer menselijk denkend’, maar toch zal het model wel dingen zeggen als ‘Even denken’ of ‘Ik vraag me af..’

Artificial Intelligence13.09.2024

OpenAI lanceert zijn nieuwe software o1 die kan beredeneren

AI-tool personaliseert je workouts slimmer

De tijd van vaste trainingsschema’s lijkt voorbij. EGYM Genius, een nieuwe AI-tool, past je trainingen namelijk volledig aan op jouw dag en doelen. Geen strakke routines meer waarbij je maandag altijd dezelfde oefeningen moet doen. De AI kijkt naar wat jij nodig hebt en zorgt dat je altijd vooruitgang boekt, zelfs als je een dag mist.

Online10.09.2024

AI-tool personaliseert je workouts slimmer

Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst

In de kassen van Wageningen University & Research in Bleiswijk zijn vijf teams van over de hele wereld begonnen aan de volgende fase van de Autonomous Greenhouse Challenge. De opdracht? Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst.

Technology04.09.2024

Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst

Oprah leidt een panel met belangrijke mensen in AI: de wereld is verbaasd

Oprah presenteert een tv-special om te vertellen hoe AI het dagelijks leven beïnvloedt en er zitten bekende mensen uit de tech-industrie bij om dat verhaal te doen.

Artificial Intelligence04.09.2024

Oprah leidt een panel met belangrijke mensen in AI: de wereld is verbaasd

ChatGPT heeft wekelijks dubbel zoveel gebruikers

ChatGPT is een jaar later nog steeds razend populair. We zijn duidelijk nog lang niet klaar met AI, maar net begonnen.

Artificial Intelligence30.08.2024

ChatGPT heeft wekelijks dubbel zoveel gebruikers

AI moet visueler worden gemaakt om echt te overtuigen

Welke AI-tool of AI-creatie van recent is jou nou echt bijgebleven? Van veel AI die we gebruiken weten we het niet, kan dat niet anders?

Online28.08.2024

AI moet visueler worden gemaakt om echt te overtuigen

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Verder lezen over Lexus

Nieuwe Lexus RZ 300e nu ook in Nederland

Vanaf vandaag is de nieuwe Lexus RZ 300e te zien bij Nederlandse Lexus-dealers. Deze voorwielaangedreven versie van de batterij-elektrische Lexus RZ is leverbaar in 6 verschillende uitrustingsniveaus. De Lexus RZ 300e vormt het nieuwe startpunt voor de RZ line-up, zonder daarbij in te leveren op de kenmerken die het batterij-elektrische model zo bijzonder maken. Elke Lexus RZ 300e beschikt over dezelfde 150 kW/204 pk sterke en efficiënte aandrijflijn. Met zijn netto batterijcapaciteit van 64 kWh beschikt de Lexus RZ 300e over een WLTP-range van maximaal 480 kilometer.

Automotive04.09.2024

Nieuwe Lexus RZ 300e nu ook in Nederland

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

Lexus mag zich een jaar lang het meest betrouwbare automerk van Nederland noemen. Uit groot onderzoek van de Consumentenbond onder eigenaars komt Lexus als meest betrouwbare automerk naar voren met een ongekend hoge scor...

Automotive24.01.2024

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoek
Lexus wil een batterij-elektrisch premiummerk worden

Lexus heeft de nieuwe strategie bepaald voor de volgende generatie batterij-elektrische auto’s. Daarbij past het ontwerpprincipes en nieuwe technologieën toe die de toekomst van de auto veranderen. Op het jaarlijkse K...

Automotive30.12.2023

Lexus wil een batterij-elektrisch premiummerk worden

Hallo innovatie & geavanceerde technologiën
Volledig elektrische Lexus RZ 450e komt er aan

Lexus gaat op 20 april haar volgende volledig elektrisch aangedreven auto presenteren, de RZ 450e. Tot nu toe had de luxere broer van Toyota naast de 300e alleen nog hybride modellen in haar portfolio. In aanloop naar de...

Automotive06.04.2022

Volledig elektrische Lexus RZ 450e komt er aan

Fabrikant toont de eerste 'teaser' kiekjes
30 EV’s van Toyota en Lexus vóór 2030

Enkele weken geleden toonde Toyota haar eerste volledig elektrische SUV, de bZ4x. Die kenmerkt zich door een futuristisch design, een theoretisch elektrisch bereik van 450 kilometer, dat ook bij lage temperaturen nagenoe...

Automotive14.12.2021

30 EV’s van Toyota en Lexus vóór 2030

De Japanse fabrikant begint aan een inhaalslag
Lexus LF-30 concept, visie op de toekomst van elektrisch rijden

Lexus toont op de Tokyo Motor Show de elektrisch aangedreven Lexus LF-30 Electrified Concept. De LF-30 is een futuristisch ogend studiemodel volgeladen met alle denkbare Innovatieve technologieën en kijkt ver vooruit to...

Automotive23.10.2019

Lexus LF-30 concept, visie op de toekomst van elektrisch rijden

Elk wiel heeft individueel aangestuurde elektromotor
Lexus komt met reclamecampagne voor één auto

Lexus staat voor luxury, voor design, voor eigenwijsheid en voor snelheid. En dat laatste wordt weer eens extra bevestigd met de productie van RC F 10th Anniversary Limited Edition. Want naast luxe limousines en grote SU...

Automotive30.04.2019

Lexus komt met reclamecampagne voor één auto

De unieke RC F 10th Anniversary Limited Edition
Lexus UX wil zich onderscheiden met innovatieve technologieën

Lexus is het premium merk van Toyota en maakt al jaren auto’s die zich onderscheiden door een hoge mate van luxe en innovatie. Toch is het merk in Nederland nog steeds na al die jaren niet echt doorgebroken. Daar moet...

Automotive18.12.2018

Lexus UX wil zich onderscheiden met innovatieve technologieën

De wetenschap achter het portiergeluid

Verder lezen over Social Network

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

Meta zal geheel volgens de Europese regels binnenkort toestaan om berichten te lezen en te beantwoorden binnen WhatsApp, die helemaal niet vanuit WhatsApp afkomstig zijn.

Online09.09.2024

Dit zijn de apps waarvan je straks berichten kunt lezen in WhatsApp

Telegram modereert privégesprekken toch niet

Het leek erop dat Telegram van plan was om ook privégesprekken te gaan modereren, maar stelt nu dat dat niet zo is.

Social Media09.09.2024

Telegram modereert privégesprekken toch niet

Telegram vond arrestatie CEO absurd, maar gaat beter modereren

Het bedrijf heeft zijn FAQ aangepast en laat weten dat ook privéchats van moderatie worden voorzien.

Social Media06.09.2024

Telegram vond arrestatie CEO absurd, maar gaat beter modereren

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

En het is openbaar. Dus iedereen kan zien dat je die reactie plaatst. Dat kan zorgen voor interessante discussies

Social Media04.09.2024

Hoe lang zullen Instagram Stories nog bestaan?

Social medium X komt naar je televisie

Met de X-app kun je posts lezen op je televisiescherm en er ook eventueel zelf een schrijven, al zal het van je televisiebediening afhangen of dat ook daadwerkelijk de (grote) moeite waard is.

Social Media04.09.2024

Social medium X komt naar je televisie

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Sociale media liggen al jaren onder vuur: wat is nou precies de verantwoordelijkheid van die platforms? Content voor kinderen filteren niet, zo blijkt.

Social Media03.09.2024

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Geen zorgen, je hoeft het niet te missen, want dit is weer een nieuwe editie van Deze Week Viral.

Social Media01.09.2024

Viral Deze Week: onewheelende hond en gratis viral horrorfilm

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde

Instagram lijkt nagenoeg geen verschil meer te willen zien tussen Stories en wallposts. Door allerlei veranderingen zijn de twee praktisch hetzelfde geworden.

Social Media28.08.2024

Instagram maakt wallposts en Stories precies hetzelfde