De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als vervolg op de succesvolle #DOESLIEF campagne in maart 2019, kondigt SIRE vandaag een korte, actuele vervolgcampagne aan gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners.
Jaarlijks worden er vele duizenden meldingen gedaan van verbaal of fysiek geweld tegen brandweer, politie-, ambulance- en ander hulpverlenend personeel. Één op de drie hulpverleners kreeg vorig jaar te maken met agressie. Een aantal dat in de periode rond de jaarwisseling alleen maar verder toeneemt. SIRE (Stichting Ideële Reclame) heeft besloten dit ongewenste gedrag onderwerp van gesprek te laten zijn in de laatste week van het jaar.
Handen af van onze hulpverleners
In 2011 lanceerde SIRE de campagne ‘Handen af van onze hulpverleners’ nadat uit onderzoek bleek dat 53% van de hulpverleners wel eens geconfronteerd werd met geweld. Acht op de tien Nederlanders zeiden toen het geweld en agressie tegen hulpverlenend personeel af te keuren.
Acht jaar later blijkt het beledigen, bedreigen of zelfs fysieke geweld tegen hulpverleners weliswaar afgenomen, maar het komt nog steeds te vaak voor. SIRE hoopt met deze korte #DOESLIEF campagne op TV, radio en online opnieuw bij te dragen aan een extra stukje bewustwording over dit onderwerp en een verdere daling van dit gedrag te stimuleren.
#DOESLIEF
Op 4 maart 2019 lanceerde SIRE haar nieuwe campagne #DOESLIEF, waarmee zij Nederlanders aan het denken heeft gezet over hoe we dagelijks met elkaar omgaan. De campagne, die Nederlanders confronteert met klein en groot onaardig gedrag, is bij de lancering zeer uitgebreid besproken in de media en sindsdien enorm gaan leven in heel Nederland.
SIRE heeft Nederlanders opgeroepen om op onaardig gedrag te reageren met #DOESLIEF, iets wat massaal is opgepakt. Afgelopen maanden mochten SIRE en alle meewerkende bureau’s diverse prijzen in ontvangst nemen voor de succesvolle campagne, waaronder een bronzen Effie.
Verder lezen over Campagne
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefOnline14.02.2023
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne
Verder lezen over Nederland
Nieuws29.04.2024
Getir stopt met flitsbezorging in Nederland
Ook weg uit de UK, US en DuitslandNieuws27.04.2024
Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers
Entertainment09.04.2024
Alles wat je moet weten over het casino zonder Cruks
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Nieuws26.03.2024
Witte Donderdag, Pasen, Pinksteren: zo zit het met de feestdagen
Lifestyle20.03.2024
Dit zijn de beste Nederlandse steden voor padellers
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Nieuws07.03.2024