18.01.2015
Social Media

Dropon is het nieuwe Ello

By: Annemerel de Jongh

BlogSocial Media

Als wij ‘Ello’ zeggen, weet jij dan nog waar we het over hebben?! Zelf moesten we even heel goed nadenken, maar toen wisten we het weer.

Ello, ‘de nieuwe Facebook’ die dus – in tegenstelling tot Facebook – wel om de privacy van hun gebruikers zou geven.
We schreven er in september al over. Maar hoeveel mensen zijn het platform daadwerkelijk gaan gebruiken? Een paar maanden later is de buzz wel een beetje verdwenen en groeit Facebook nog steeds op alle vlakken.

Paul Budnitz, CEO van Ello, beweert trouwens dat Ello juist onwijs groeit en dat de App die nu in de maak is Ello aan maar populairder gaat maken.

ello3-1440
ello3-1440

Voor het geval dat dit niet gaan lukken is er inmiddels ook een opvolger voor Ello gevonden. Een nieuw platform met de ambitie de nieuwe Facebook te worden. De kans is groot dat Dropon – de naam van de nieuwe /Facebook – het zelfde lot beschoren is als Ello, maar wie weet lukt het dit platform wel populair te worden (en vooral: populair te blijven).

Waar Ello gebruikers voor het platform probeerde te winnen met de tagline “you are not a product” doet Dropon dat met “The social network that gives a !@#$ about your privacy.”

Rick Fletcher, een gebruiker van zowel Dropon als Ello, schrijft in een post voor
Medium dat Dropon een betere bescherming van de gegevens van gebruikers heeft. Hij schrijft: “Het is een beetje vreemd dat een sociaal netwerk zoals Ello, dat juist zo gebrand is op privacy, data van gebruikers niet encrypt, waardoor er makkelijk door de NSA meegekeken kan worden”.

Daarin moeten we Rick gelijk geven, dat is inderdaad wel een beetje vreemd. Maar hé, we weten het niet hè. Voor hetzelfde geld helpt de App van Ello, Ello toch nog populair te maken en wat er met Dropon gebeurt, dat is ook een kwestie van afwachten. We houden je op de hoogte.

Share this post