Het retweetrecord is verbroken: kipnuggets passeren Ellen

Het retweetrecord is verbroken: kipnuggets passeren Ellen

Wendy's krijgt marketingstunt in de schoot geworpen

Vorig artikel Volgend artikel

We weten niet wie het social media account van hamburgerketen Wendy's beheerde toen de fameuze kipnuggets-respons naar Twitteraar Carter Wilkerson werd verstuurd, maar die persoon heeft wel een bonus verdiend. Het is namelijk zover: Carter's tweet is op dit moment de meest geretweete tweet aller tijden.

We schreven al eerder over Wilkerson's zoektocht naar gratis kipnuggets en de Wendy's-medewerker die een volstrekt onhaalbaar aantal retweets (18 miljoen) vroeg om dat mogelijk te maken. Hij zei "komt goed" en gooide het op Twitter. Grapjes worden wel gewaardeerd op Twitter, dus ging het vanaf het eerste moment akelig hard met die retweets.

Geen 18 miljoen, toch nuggets

We zijn inmiddels een maand verder, en het bijna onmogelijke is gebeurd: deze tweet is inmiddels de meest geretweete tweet ter wereld, met meer dan 3,5 miljoen retweets, waarmee hij Ellen's fameuze Oscar-tweet voorbijstreeft.

Omdat ze bij Wendy's ook niet gek zijn krijgt Carter zijn nuggets nu al en hoeft hij niet te wachten tot hij aan de 18 miljoen komt. Niet alleen dat, er wordt door Wendy's (als dank voor de gratis promotie) 100.000 dollar in naam van Wilkerson gegeven aan de Dave Thomas Foundation, een goed doel dat wezen helpt om onderdak te vinden.

En nu verder

Is het daarmee voorbij? Vermoedelijk wel. Wilkerson kan de PR in, want hij is van rond de 150 naar meer dan 100.000 Twittervolgers gegaan en is inmiddels ook verified. Zijn website nuggsforcarter.com zamelt nog steeds geld in voor het goede doel en het talkshow-circuit zal hem voorlopig wel van de straat houden.

Benieuwd of Ellen hem ook nog een keer terugvraagt of dat ze slecht tegen haar verlies kan.

Nuggs for Wendy's

Bij Wendy's zullen ze heel blij zijn met dit grapje. Of ze er zelf een hand in hebben gehad zullen we nooit weten, maar het feit is dat deze hele retweet-affaire hun naamsbekendheid nogal heeft opgekrikt. Of ze nu ook extra kipnuggets moeten inkopen omdat iedereen wil proberen waarom iemand zo ver gaat om die voor niks te krijgen? Zit er dik in.

Ze hebben in elk geval voor 100.000 dollar en een jaar aan kipnuggets een marketingcampagne gekregen die onbetaalbaar is. Dus die bonus voor de social media-medewerker, die kan er best vanaf.

[Afbeeldingen © Twitter]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies