Media01.01.2012

3 verplichte trendrapporten voor 2012: Netlash-bSeen – Travelmedia – Trendwolves


3-verplichte-trendrapporten-voor-2012-ne.jpg
3-verplichte-trendrapporten-voor-2012-ne.jpg

Aan het begin van het nieuwe jaar wemelt het altijd van de onderzoeken die ons vertellen wat de verwachtingen zijn voor het komende jaar. Zo ook dit jaar. Het Belgische internetbureau Netlash bundelde namelijk al voor de vijfde maal op rij de nieuwste trends volgens CEO’s, marketers, bloggers, communicatiestrategen, consultants, etc in een handig naslagwerk. Daarnaast stelde Travelmedia dé reistrends voor 2012 voor en kwam Trendwolves ook met een eigen trendrapport. Bij lees meer vind je een overzicht van de meest besproken trends alsook de links om ze te downloaden.

Netlash-bSeen trendrapport 2012: 39 experts aan het woord
Het Genste internetbureau Netlash geeft elk jaar een lijvig trendrapport uit, niet geschreven door zijn eigen medewerkers, maar door bloggers, CEO’s, consultants, etc. Dit jaar werken maar liefst 39 personen mee aan dit naslagwerk en kan je – net de voorbije vier jaar – dit naslagwerkje volledig gratis downloaden (link).

Travel Trends 2012: 9 experts over hun toekomstvisie op de reissector
Daarnaast komt Travelmedia voor het tweede jaar op rij met een eigen trendrapport, specifiek gericht op de reissector: “Travel Trends 2012”. Het rapport peilde bij 9 vakmensen uit de reissector (en ver daarbuiten) naar hun toekomstvisie : Bram Clincke (Groupon), Kim Daenen (Brussels Airlines), Olivier Dujardin (Travelmedia), Katelijne Haelters (Accor Hotels), Herman Konings (nXt), Jan Peeters (Travolon), Peter van den Steen (Thomas Cook Belgium), Antoon van Eeckhout (VVR) en Catherine Van Holder (Nomadz.nu). Dit gratis trendrapport kan je downloaden via de bedrijfs Facebook pagina of per elektronisch invulformulier aanvragen.

Trendwolves: Overzicht van de laatste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts
Tenslotte goot TrendWolves een overzicht van de recentste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts binnen Europese jongerencultuur in een overzichtelijk rapport. Het 160 pagina dikke rapport blijft de referentie- en inspiratiebron voor vele merken, bedrijven en overheden. Helaas moet je voor dit rapport wel een flinke duit (€ 285) neertellen..

Enkele opmerkelijke nieuwe tendensen (Netlash-bSeen trendrapport 2012)

1) Bart de Waele (CEO Netlash-bSeen, @netlash op Twitter)

> adverteren verdwijnt als business-tactic
> E-mail sterft dit jaar écht

2) Peter Van Hende (Trendwatcher, Belgacom, @fons_be op Twitter) > Patentproblemen deinen uit
> 3D Printing is “hot”

3) Kenny Van Beeck (Zaakvoerder ETale & TheEmailClinic, @Kvanbeeck op Twitter)

> HTML 5 brengt drastische veranderingen met zich mee
> E-mail wordt steeds meer mobiel

4) Henk Ghesquière (Freelance communicatiestrateeg, @sideburns_henk op Twitter):

> De QR-code wordt omnipresent in print advertising
> De jacht op Facebook likes is over

5) Polle De Maagt (Independent Digital/social media consultant, @polledemaagt op Twitter):

> Vertrouwen in internet krijgt een knauw
> Consumenten slaan nog harder terug

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

Verder lezen over Trends

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

De wereld van online marketing staat nooit stil. Ieder bedrijf wil natuurlijk hun graantje mee prikken, maar hoe blijf je actueel? Deze vraag wordt in deze blog behandeld door de laatste onlinemarketingtrends van 2023 on...

DC Business10.01.2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal

Het jaar is weer bijna voorbij. Tijd voor lijstjes en andere bespiegelingen. Op dit moment loopt de verkiezing voor woord van het jaar en vandaag heeft Google haar jaarlijkse overzicht van populaire – trending – zoek...

Search07.12.2022

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal

​De leukste kantoortrends van 2022

Om optimaal te kunnen werken is het van groot belang dat u over een goed kantoor beschikt. Nu is het wellicht mogelijk dat u een kantoor wilt huren maar dat u niet precies weet waar u moet beginnen. Aangezien wij ervoor...

DC Business04.04.2022

​De leukste kantoortrends van 2022

Het einde van een iconische Subaru met verbrandingsmotor

De autosport kan ervoor zorgen dat een bepaald merk of model ineens heel erg geliefd wordt. Denk maar eens aan de Audi 80 Quattro of de Lancia Delta. De Subaru Impreza WRX is er ook zo een. Dat was destijds, in 1994, een...

Automotive13.03.2022

Het einde van een iconische Subaru met verbrandingsmotor