Yelp komt met nieuwe ronde Consumer Alerts

Vorig artikel Volgend artikel
Yelp komt met nieuwe ronde Consumer Alerts

Op hun eigen blog meldt Yelp dat ze een nieuwe ronde ingaan in het kader van hun Consumer Alerts program wat ze in 2012 gelanceerd hebben. Yelp biedt de mogelijkheid om online reviews te geven en is vooral groot in de Verenigde Staten, maar timmert ook in Nederland (en andere landen) aan de weg. 

Onderzoek wijst uit dat de meeste consumenten internet en review sites belangrijk vinden bij het zoeken naar (locale) bedrijven. Inmiddels heet Yelp ruim 100 miljoen unieke bezoekers per maand. De meeste reviews betreffen de categoriën "Shopping" en "Restaurants".

Ook voor de locale bedrijven is het belangrijk om reviews op Yelp te hebben. Een positieve review helpt in het genereren van omzet en werkt ook door in de vindbaarheid op Google. En er is gebleken dat er bedrijven zijn die hun toevlucht nemen tot het kunstmatig genereren van positieve reviews, hetzij door er zelf een groot aantal te maken (vanuit één IP adres), hetzij door reviews te kopen, door beloningen, kortingen of zelfs geld te bieden voor een positieve review.

Bij reviews wil je als consument natuurlijk wel dat deze authentiek zijn, vandaar het Consumer Alerts programma. Wanneer er een bedrijf is waarbij "verdachte" reviews op de site staan, ziet de consument de volgende alert:

consumer-alert

Deze alert, compleet met "bewijs" via een hyperlink, blijft 90 dagen op de Yelp listing staan. Yelp hoopt dat hierdoor de gebruikers het vertrouwen in de betrouwbaarheid van de reviews (wat 4 van de 5 gebruikers van Yelp hebben) behouden. 

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies