Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Voor iedereen die al wat langer meeloopt op het internet was er vandaag toch een triest bericht. Lycos houdt op te bestaan. Eigenaar Bertelsmann/Telefonica is er niet in geslaagd het bedrijf te verkopen. Dan ben je toch verbaasd.
Wat ooit een van de grootste internetportalen was in Europa wordt nu in aparte onderdelen in de etalage gezet en moet nog steeds 50 miljoen opleveren. Volgens de Duitse media is door de financiële crisis het bedrijf nagenoeg onverkoopbaar geworden.
In de jaren dat Lycos groot was stond de zoekmachine en toch vooral als portaal vol met kwalitatieve content, had het een overdosis aan web-based services en was het mateloos populair bij vrouwen. Mede door een betaalde “chatdienst” bedroeg in die dagen de tijd dat men op de site bleef meer dan 45 minuten. Extreem, zelfs voor die tijd.
Na de verkoop en het vertrek van een aantal mensen is het bedrijf niet echt meer gegroeid. Van de positie als zoekmachine bleef door de groeiende populariteit van Google weinig meer over.
Voordat Lycos Europe definitief de deuren sluit, moet het eerst nog wel toestemming krijgen van zijn aandeelhouders tijdens een vergadering die op 12 december plaatsvindt in Amsterdam.
M’n zwarte Labrador die ik ooit van Erik Goossens (voormalig MD van Lycos Nederland) heb gekregen kijkt me nog steeds vriendelijk aan. Hem maakt het niets uit, mij wel.
Verder lezen over Internet
Online25.04.2024
Reddit pakt zijn app aan: meer focus op reacties
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023