Marketing10.02.2009

Marketingmisser van de eeuw?


marketingmisser-van-de-eeuw.jpg
marketingmisser-van-de-eeuw.jpg

De kernwaarde, “value for money nemen we mee“, zeggen ze bij monde van hun nieuwe voorzitter. Een uitspraak die de gemiddelde Postbankrekeninghouder natuurlijk helemaal begrijpt. ‘Dat is de kracht van de Postbank ING’. Jan mulder is Exit en Anouk is het nieuwe gezicht.

Voortaan alleen nog maar Oranje Leeuwen en het zo bekende blauwe pak is definitief exit. Dus “No more” (video) Postbankleeuwen die we gaan bashen.

De Postbank heet  vanaf vandaag definitief ING, wereldwijd een A-merk maar wel een die deuken heeft opgelopen in de afgelopen maanden. Hoe zou het eigenlijk met Google zijn. Heeft iemand daar ook al uitgelegd dat “de een nu de ander is”.

De site van de Postbank is er nog gewoon. Net als alle organische resultaten. Hoog scoren op woorden als hypotheek doen ze nog steeds niet. Internetbankieren haalt wel weer een 2e plaats. Hopelijk hebben de nieuwe ING marketeers goed nagedacht over hun online strategie en hebben ze die klaar liggen om het geheugen van internet te wissen en te vervangen door dat nieuwe ING. Het klinkt eenvoudig.

Het gaat uiteindelijk om substantiële hoeveelheden traffic (100-duizenden zoekopdrachten per maand) die nu nog landen op het Postbankdomein. In internetland kan iedereen zich de uitglijder van de Rabobank wellicht nog herinneren. (zie Usarchy)

Maar goed “experts” noemen het cynisch de marketingmisser van de eeuw en dat is absoluut nog een onbewezen stelling. Met 7,5 miljoen particuliere rekeninghouders is Postbank ijzersterk maar ook kwetsbaar. Veel wijsheid Oranje Leeuw, we zullen je vanaf vandaag zo en nu en dan even Googelen.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over ING

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

Deze week is het 35 jaar geleden dat betalen met de pinpas bij Albert Heijn mogelijk werd gemaakt door ING (voormalig Postbank). Toen een noviteit, nu de normaalste zaak van de wereld. Toenmalig minister van Financiën...

Nieuws20.11.2023

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

in 1988 had Albert Heijn de primeur
​Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles

Sommigen waarschuwen al voor een nieuwe 'toeslagenaffaire', menig ander dat banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles. Verschillende banken bleven aanvankelijk liever ver weg van serieuze pogingen om cr...

Online16.03.2023

​Banken dreigen door te schieten in hun anti-witwascontroles

Kafkaiaanse reflexen bedreigen ook jouw bankrekening
Deze app maakt van een Android telefoon een betaalautomaat

ING en CCV ontwikkelen een zakelijke app die van iedere Android smartphone of tablet een mobiele kassa en betaalautomaat voor contactloze betalingen maakt. Met deze app, ook wel SoftPOS genoemd wat staat voor Software Po...

Mobile01.09.2022

Deze app maakt van een Android telefoon een betaalautomaat

​ING NEAR: straks betalen door je telefoon naar iemand te wijzen

Straks kun je betalingen doen door met je smartphone naar iemand te wijzen. De bank ING heeft samen met chipmaker NXP en Samsung NEAR ontwikkeld, een methode waardoor betaalverzoekjes sturen en gegevens uitwisselen niet...

Mobile07.07.2022

​ING NEAR: straks betalen door je telefoon naar iemand te wijzen

​Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams

Bijna iedereen kent het wel, tweestapsverificatie of two factor authentication (2FA), bedoeld om onbevoegd inloggen op digitale accounts tegen te gaan. Tweestapsverificatie maakt gebruik van iets wat jij weet, zoals een...

Cybercrime13.04.2022

​Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams

Banken zijn verwijtbaar als het op de gevolgen van phishing-scams aankomt
​Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen

1. Phishing als uiterst succesvolle misleidingstechniek 'Phishing' is de brede noemer van criminele technieken om gebruikers van digitale diensten hun inloggegevens afhandig te maken. Phishing kan in principe betrekking...

Cybercrime24.02.2022

​Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen

Hoe een adequate bancaire systeemoplossing tegen phishing in beginsel mogelijk is
​Mobiele bankapps kunnen beter worden beveiligd tegen slimme babbeltrucs

Banken zijn te ver doorgeschoten in de bedieningseenvoud van hun QR-code scanners binnen mobiele bankapps. Hiermee neemt de gebruikersveiligheid van de betroffen bankapps af en de kans op misbruik juist toe. Door overmat...

Mobile17.01.2022

​Mobiele bankapps kunnen beter worden beveiligd tegen slimme babbeltrucs

Actieve gebruikerskeuzes zijn veiliger dan passieve gebruikerskeuzes
​Waarom mobiele bankapps pertinent veiliger zijn dan internetbankieren

Mobiele bankapps zijn vanwege hun toegesneden ontwerp in technisch opzicht pertinent veiliger dan internetbankieren via een webbrowser. Bankapps blijken in de praktijk nauwelijks te hacken en vallen voor waakzame consume...

Mobile13.01.2022

​Waarom mobiele bankapps pertinent veiliger zijn dan internetbankieren

Verder lezen over Postbank

Postbank Phishing mail in nieuwe fase

Ze moeten er zelf ook gek van worden bij de Postbank. De stroom van "Phishing mail" houdt maar aan en lijkt in een nieuwe fase te komen. De taalfouten verdwijnen, ook cybercriminelen hebben een groen boekje, en het gaat...

Cybercrime19.12.2008

Postbank Phishing mail in nieuwe fase

Een op vijf mobiele bellers vergelijkt tarieven

Een op de vijf consumenten heeft recent een vergelijking van tarieven voor mobiel bellen gemaakt. Dat houdt de aanbieders scherp. Maar een vergelijking van tarieven heeft niet voor iedereen zin. De meeste Nederlanders he...

Online29.08.2008

Een op vijf mobiele bellers vergelijkt tarieven

Postbank Spam houdt niet op

De Postbank moet er inmiddels zelf helemaal gek van worden want na de Spam van vorige week was het gisteren weer prijs en verscheen er weer een nieuwe variant. Het kan niet anders dan dat het moet lonen om deze Spam te b...

Cybercrime22.07.2008

Postbank Spam houdt niet op

Girotel stopt. Kosten bankieren Postbank fors omhoog!

Er zijn nog van die dwazen (zoals ik) die Girotellen. Al jaren. Waarom? Omdat het altijd werkt. En omdat ik mijn financiële gegevens overzichtelijk op wil slaan en beheren. En dat kan niet bij Mijn Postbank.nl. En nu s...

Cybercrime18.03.2008

Girotel stopt. Kosten bankieren Postbank fors omhoog!

Postbank begrafenis in voorbereiding

Nog een jaar en dan wordt de Postbank als merk voorgoed begraven. Via een bannercampagne kwam ik op een website van de ING/Postbank die dat nog maar eens aankondigd. Ik hoor wel vaker dat de Postbank voor veel van de kla...

Advertising17.03.2008

Postbank begrafenis in voorbereiding