Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
De Amerikaanse overheid spendeerde 630.000 dollar belastinggeld aan de aankoop van ‘Facebook-likes’ zo weet de Washington Examiner te melden. Verantwoordelijken van het departement van Staat gaven tussen 2011 en maart van dit jaar ruim 630.000 dollar uit aan de aankoop van ‘likes’ op het sociale netwerk. In 2 maanden tijd ging de pagina – die verder weinig nut heeft voor bezoekers – van 100.000 naar 2 miljoen ‘likes’ in het Engels en naar 450.000 ‘likes’ in vreemde talen.
Ondanks de aankoop slaagde de pagina er niet in haar doelpubliek te bereiken. Dat publiek is hogeropgeleid en ook ouder dan de doorsnee bezoeker die op de pagina een ‘like’ achterlaat. Slechts 2% van de fans laat op de pagina een commentaar na of deelt een bericht. In september 2012 maakte Facebook trouwens een einde aan dit soort misbruiken en werden ‘newsfeeds’ belangrijker dan duurbetaalde ‘likes’. Het bureau moet nu dus voortdurend betaalde advertenties sponsoren om het grote publiek te bereiken.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023