Social Media03.10.2012

Facebook blijft tools verbeteren en lanceert nieuw helpcentrum


facebook-blijft-tools-verbeteren-en-lanc.jpg
facebook-blijft-tools-verbeteren-en-lanc.jpg

Facebook blijft hard werken aan het ontwikkelen van innovatieve producten die de gebruiker helpen bij het verbinden en delen. Het sociale netwerk streeft er naar om die ervaring zo intuïtief en gebruiksvriendelijk te maken, maar tegelijkertijd hebben mensen soms wat hulp nodig. 

Daarom kwam Facebook in 2007 al met het helpcentrum. De plek om antwoorden te vinden op duizenden vragen over verschillende onderwerpen, variërend van taggen tot Timeline tot advertenties. Feedback van gebruikers is erg belangrijk en zorgt ervoor dat de producten steeds begrijpelijker worden. Vandaag lanceert Facebook een nieuw ontworpen Helpcentrum, dit moet het voor gebruikers makkelijker maken om antwoorden te vinden. 

Nieuw aan het helpcentrum is:

* De homepage heeft nu zes hoofdonderwerpen. Onder andere vind je een link naar wat er nieuw is op Facebook, hier vind je een overzicht van onze nieuwe diensten en producten. Ook vind je een link naar de Privacy Basics, die je informatie geven over hoe delen en het controleren van het delen op Facebook werkt . We kunnen deze onderwerpen aanpassen aan de persoon en aan de de hand van de manier waarop iemand Facebook gebruikt. Bijvoorbeeld als je niet ingelogd bent op Facebook zouden we informatie kunnen laten zien over hoe je een profiel kunt aanmaken of over hoe je je Facebook wachtwoord kunt resetten.

* We hebben een lijst samengesteld van veelgestelde vragen en een lijst van top Facebook Pagina’s die je kunt lijken om op de hoogte te blijven van onze laatste tip en aankomende aankondigingen.

We denken dat dit nieuwe ontwerp ervoor zal zorgen dat je sneller een antwoord op je vragen vindt. De komende maanden zullen we het helpcentrum blijven verbeteren.

Support Dashboard
Verder kondigt Facebook vandaag ook aan dat het Support Dashboard nu wereldwijd voor alle gebruikers beschikbaar is. Het is een een tool ontworpen om alles wat je hebt gemeld te volgen.

Zodra je iets rapporteert via de rapporteer links zal dit te zien zijn op het Support Dashboard onder de accountinstellingen. Van daaruit is te zien wanneer de melding in behandeling is genomen, welke actie Facebook heeft ondernomen en waarom.

De meldingen die worden gemaakt maken het voor het Facebook team gemakkelijk om snel en effectief beledigende inhoud te verwijderen van Facebook. “We hopen dat dit inspireert om meer strafbare content op Facebook te melden.

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt