Eerste geïntegreerde Hi campagne op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Mooie momenten delen met je vrienden is het leukst wanneer je dat 'in het moment' doet, dat is de gedachte achter de Hi campagne 'Vrienden delen alles'.

De hele campagne draait feitelijk om Facebook als platform waarop je tijdens een avondje stappen met je mobiel het eenvoudigst posts, filmpjes en foto's kunt plaatsen. Deze geïntegreerde campagne waarin televisie, PR, OOH en Facebook worden ingezet is een primeur in Nederland. "Wij willen als jongerenmerk aspiratief zijn", aldus Yvonne Prins, Manager Marketingcommunicatie bij Hi. "Om die reden kiezen wij voor deze virale campagne, waarin we internet op je mobiel onder de aandacht willen brengen, voor Facebook."

De 'Vrienden delen alles' campagne kent een 360 graden aanpak. Aanjager is de TV commercial die al enkele weken op televisie loopt.

Het filmpje waarin een groepje vrienden tijdens een avondje stappen wordt gevolgd - van het saaie begin van de avond, uitbundige taferelen op de dansvloer en meligheid 's nachts op weg naar huis tot de morning after in bed -  is sinds kort ook op Facebook zelf af te spelen. Deze filmpjes verschijnen rechts op de news feed. Gebruikers kunnen aangeven met 'dit vind ik leuk' dat ze het filmpje de moeite waard vinden. Als ze dat aangeven verschijnt het filmpje ook op de news feed van hun vrienden. "Een filmpje dat leuk gevonden wordt door een vriend bekijk je eerder en is dan ook effectiever", zegt Arno Lubrun, country manager Benelux Facebook. "Dit zorgt ervoor dat Hi als merk nog persoonlijker wordt."

Door de interactive en de Hi pagina wordt een Hi Community opgebouwd. Deze community kan Hi in de toekomst gebruiken om structureel haar doelgroep te bereiken. Met straks meer dan 10.000 fans kan Hi dan via vrienden van vrienden meer dan 1.000.000 Facebook gebruikers bereiken.

Om de resultaten van deze campagne nauwgezet in kaart te brengen doet Nielsen Brand Effect Study een onderzoek naar de Hi campagne. "Facebook biedt dankzij onze wereldwijde samenwerking met Nielsen harde meetresultaten", aldus Lubrun.

Creatie: FHV/BBDO
Bureau's: Mindshare Interactive, Red Urban, Winkelman van Hessen, De Werkvloer

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies