eFinancials van goed niveau maar lichtelijk eenzijdig...

Vorig artikel Volgend artikel

Gisteren vond in Spant! in Bussum voor de tweede keer het eFinancials congres plaats. De door Emerce georganiseerde dag stond wederom in het teken van online trends & ontwikkelingen binnen de financiële dienstverlening. Een mengeling van sprekers uit de online industrie en de financiële dienstverlening bemanden de podia in een poging de bezoekers te inspireren met interessante cases en strategieën.

Een verfrissende en gedurfde presentatie kwam van een nieuwe speler in de financiële dienstverlening. The Cool House of Financial Media introduceerde afgelopen zomer met eyeOpen een nieuw concept. eyeOpen speelt in op de vele social ontwikkelingen door een platform te creëren waar consumenten elkaar met heldere informatie en hulpmiddelen kunnen helpen. Momenteel kunnen consumenten zien welke hypotheek, lening of spaarrekening het beste past bij hun persoonlijke situatie. eyeOpen wist duidelijk te benoemen wat er precies ontbreekt in de financiële wereld en heeft wereldwijde trends weten te vertalen in een bijzonder interessante propositie.

eFinancials van goed niveau maar lichtelijk eenzijdig...

Een andere inspirerende sessie kwam van ABN Amro. Ondanks alle perikelen de afgelopen jaren, heeft deze grootbank niet stil gestaan. Door het veranderen van interne processen, worden nieuwe diensten op het gebied van online, mobile en social steeds sneller gelanceerd. Jessica Niewierra lichtte op heldere wijze toe hoe consumententrends daarbij een grote rol spelen. Het grootste succes van ABN is natuurlijk de Mobiel Bankieren App, die afgelopen zomer werd geïntroduceerd. Deze app is ontwikkeld met input van klanten en mede daarom laat ABN de concurrentie momenteel ver achter zich. Jessica was dan ook bijzonder trots op de gemiddelde waardering van 4,7 sterren in de iPhone App Store!

Een prima dag, met echter één opvallende kanttekening. Het programma had opmerkelijk veel spreektijd ingeruimd voor bedrijven die actief zijn aan de performance kant van online advertising. Logisch gezien alle aandacht die daar momenteel naar uit gaat, maar meer diversiteit had een beter beeld gegeven van de complete markt en had de gehele dag inhoudelijk interessanter kunnen maken. Nu was het soms wat veel van hetzelfde en dat is jammer.

Gerben van der Rijt

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies