Events04.11.2011

eFinancials van goed niveau maar lichtelijk eenzijdig…


Gisteren vond in Spant! in Bussum voor de tweede keer het eFinancials congres plaats. De door Emerce georganiseerde dag stond wederom in het teken van online trends & ontwikkelingen binnen de financiële dienstverlening. Een mengeling van sprekers uit de online industrie en de financiële dienstverlening bemanden de podia in een poging de bezoekers te inspireren met interessante cases en strategieën.

Een verfrissende en gedurfde presentatie kwam van een nieuwe speler in de financiële dienstverlening. The Cool House of Financial Media introduceerde afgelopen zomer met eyeOpen een nieuw concept. eyeOpen speelt in op de vele social ontwikkelingen door een platform te creëren waar consumenten elkaar met heldere informatie en hulpmiddelen kunnen helpen. Momenteel kunnen consumenten zien welke hypotheek, lening of spaarrekening het beste past bij hun persoonlijke situatie. eyeOpen wist duidelijk te benoemen wat er precies ontbreekt in de financiële wereld en heeft wereldwijde trends weten te vertalen in een bijzonder interessante propositie.

efinancials-van-goed-niveau-maar-lichtel.jpg
efinancials-van-goed-niveau-maar-lichtel.jpg

Een andere inspirerende sessie kwam van ABN Amro. Ondanks alle perikelen de afgelopen jaren, heeft deze grootbank niet stil gestaan. Door het veranderen van interne processen, worden nieuwe diensten op het gebied van online, mobile en social steeds sneller gelanceerd. Jessica Niewierra lichtte op heldere wijze toe hoe consumententrends daarbij een grote rol spelen. Het grootste succes van ABN is natuurlijk de Mobiel Bankieren App, die afgelopen zomer werd geïntroduceerd. Deze app is ontwikkeld met input van klanten en mede daarom laat ABN de concurrentie momenteel ver achter zich. Jessica was dan ook bijzonder trots op de gemiddelde waardering van 4,7 sterren in de iPhone App Store!

Een prima dag, met echter één opvallende kanttekening. Het programma had opmerkelijk veel spreektijd ingeruimd voor bedrijven die actief zijn aan de performance kant van online advertising. Logisch gezien alle aandacht die daar momenteel naar uit gaat, maar meer diversiteit had een beter beeld gegeven van de complete markt en had de gehele dag inhoudelijk interessanter kunnen maken. Nu was het soms wat veel van hetzelfde en dat is jammer.

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact