DC Business21.06.2018

Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland


Het eerste spoken word-agency van Nederland, Clubspoken, bestaat vandaag precies één jaar. Tot een jaar geleden waren er alleen agency’s voor sprekers en artiesten, maar gezien toenemende interesse in creative storyteling, vroeg dat ook om één plek voor het boeken van spoken word-artiesten.

Oprichter Justin Samgar kijkt tevreden terug: “We hebben het afgelopen jaar tientallen sneldichters, huisdichters en creative voice-overs gekoppeld aan campagnes en evenementen van diverse merken en organisaties als NPO, hollandsnieuwe, Scotch & Soda, Heineken en Hudson’s Bay.

Spoken word-artiesten

Denk aan een huisdichter die een talkshow of symposium samenvat en achteraf voordraagt, een spoken word-artiest die met een thema-performance een evenement aftrapt, of een sneldichter die gedichtjes schrijft voor de bezoekers van je winkels of beurs. En Clubspoken levert creative copywriters en voice-overs voor online video’s en tv-commercials.

<i>Babs Gons</i>
Babs Gons

Verbindende kracht

Spoken word en poëzie zijn krachtige manieren van storytelling,” zo vertelt oprichter en spoken word-artiest Justin Samgar. “Meer en meer zien we tv-commercials waarin spoken word wordt ingezet. Bijvoorbeeld de Menzis/Mens wat ben je mooi campagne maar ook de nieuwe tv-commercial van Sympany. Het is geweldig om te zien dat het grote publiek steeds vertrouwder wordt met deze kunstvorm. Mensen met elkaar verbinden – met authentieke en menselijke verhalen – daar leent spoken word zich bij uitstek voor. Door met woorden je innerlijke wereld te delen, kun je de buitenwereld beter begrijpen en andersom.

[Fotocredits © Colin Hill Imagery]

Verder lezen over Storytelling

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

Vandaag introduceert Storytel haar eigen e-reader in Nederland: de Storytel Reader. Een device waarop gebruikers voor een vast bedrag per maand hun favoriete boeken onbeperkt kunnen luisteren en lezen. Uniek aan het devi...

Gadgets12.07.2021

Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland

​Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld

Er is vier jaar gewerkt aan de ontwikkeling van Operation Pandora. Wat begon als een interessant ideetje, waar door een eenling in de avonduren aan werd gewerkt, is uitgegroeid tot een ambitieus megaproject, gedragen doo...

Online16.11.2020

​Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld

Next level Storytelling
​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

LinkedIn heeft afgelopen week een nieuwe functie uitgerold: LinkedIn Stories. En omdat in Nederland het percentage dat een LinkedIn account heeft ten opzichte van de beroepsbevolking het grootste is in Europa, zijn wij d...

Social Media28.05.2020

​Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Greetz, het online platform voor persoonlijke verrassingen, introduceerde deze week een nieuwe merkcampagne. Een campagne waarbij is gekozen voor een andere aanpak. Geen uitgebreide scripts of op pad met een groep acteur...

Marketing22.03.2019

​Greetz​ kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Het is niet veel automerken gegeven om de gebaande paden voor de marketing van een nieuwe auto te verlaten. Niet dat alles op de autopilot gaat, dat zeker niet maar er worden toch wel zekerheden ingebouwd in campagnes. S...

Automotive04.03.2019

Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco

Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not Now
Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive

Het Nederlands Film Festival (NFF) zet dit jaar een aantal grote stappen in het verder uitbreiden en verdiepen van het in 2015 geïntroduceerde Interactive programma. Hiermee speelt het festival in op de snel veranderend...

Entertainment25.07.2017

Nederlands Film Festival brengt het beste op gebied van Interactive

Buiten het Binnenhof, scrollytelling over hoe het gaat met Nederland

De verkiezingen staan voor de deur. Kieswijzers waarvan niemand exact weet hoe nauwkeurig deze zijn, actualiteiten programma's waar de lijsttrekkers wel en niet verschijnen, beloften door politici waarvan ook niemand wee...

Media21.02.2017

Buiten het Binnenhof, scrollytelling over hoe het gaat met Nederland

Nieuwsuur maakt multimediale portretten met verhalen van kiezers