Meer over de Nederlandse affiliate markt op de affiliatedag

Vorig artikel Volgend artikel
Meer over de Nederlandse affiliate markt op de affiliatedag

De resultaten van de Affiliate Marketing Monitor 2011 laten een stijging zien in de omzet van de Nederlandse Affiliate markt. Het onderzoek, uitgevoerd door Blauw Research in opdracht van de IAB Taskforce Affiliate Marketing, geeft een goed beeld van de huidige Nederlandse Affiliate markt. Tijdens de Affiliatedag op 31 mei worden de resultaten bekendgemaakt en toegelicht.

De Affiliate Marketing Monitor is een jaarlijks terugkerend onderzoek waarbij trends, uitdagingen en de omvang van de Nederlandse Affiliate markt in kaart worden gebracht. De monitor over 2010 is zojuist afgerond door Blauw Research, in opdracht van de IAB Taskforce Affiliate Marketing. Eén van de uitkomsten van de nieuwe Affiliate Marketing Monitor is dat de uitgaven van adverteerders in 2010 aan Affiliate marketing zijn gegroeid. Er is dus meer uitgegeven aan Affiliate marketing in 2010 dan in 2009 (toen werd er 97 miljoen euro door adverteerders aan Affiliate marketing uitgegeven).

Op dinsdag 31 mei 2011 vindt in DeFabrique in Utrecht de vierde editie van de Affiliatedag plaats. Tijdens deze dag komen alle aspecten van Affiliate marketing naar voren; Affiliates, Affiliate Netwerken, Bureaus en Adverteerders spreken over de ervaringen die zij hebben met Affiliate marketing. Om 15:45 uur is de presentatie waarbij alle resultaten van het onderzoek worden besproken.

Bas Rogaar, voorzitter IAB Taskforce Affiliate Marketing: "Nieuw dit jaar is de opname van verschillende Publisher modellen, waardoor inzicht geboden wordt in de aandelen van bijvoorbeeld kortingscode websites, email publishers en Search engine marketing Affiliates. De komende jaren kunnen we de ontwikkelingen op het gebied van social en mobile en het sterk aantrekkende aandeel van display volgen. Het voorgaande geeft overigens mooi aan hoe breed en ongelooflijk dynamisch de wereld van Affiliate marketing is!"

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies