YouTube introduceert First Watch advertenties in Nederland

Vorig artikel Volgend artikel
YouTube introduceert First Watch advertenties in Nederland

Google introduceert First Watch advertenties voor YouTube Nederland. Met de inzet van First Watch zijn adverteerders er zeker van dat hun advertentie altijd wordt gezien door YouTube-gebruikers, ook als ze anders dan via de Homepage op YouTube binnenkomen. Zodra de gebruiker namelijk een (willekeurige) video van één van YouTube’s contentpartners bekijkt, krijgt hij als eerste advertentie de First Watch advertentie van die dag te zien. Adverteerders kunnen op dit moment zowel pre-roll als InVideo advertenties inzetten voor een First Watch campagne. Tommy Hilfiger en IKEA zijn de eerste adverteerders die First Watch inzetten op YouTube.nl.

First Watch volgt op de eerder dit jaar geïntroduceerde Skippable pre-roll advertentie op YouTube. De videosite innoveert continu om ervoor te zorgen dat adverteerders altijd het hoogste bereik en de beste kwaliteit van advertenties wordt geboden. Hoewel First Watch met name is ontwikkeld om een hoog bereik te genereren, ziet YouTube nu al een gemiddelde click-through-rate van meer dan 2%.

Mascha Driessen, head of YouTube en display advertising: "Het bereik van YouTube is vandaag de dag enorm en overtreft vaak al het bereik van een grote tv-show. De Homepage takeover advertenties waren al erg populair bij adverteerders die een grote branding splash wilden maken. Met de introductie van First Watch hopen we adverteerders nog meer keuze te bieden in advertentieformaten met een geweldig hoog bereik en een uitstekende kwaliteit."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies