De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Telemarketing of direct marketing wordt internationaal gezien als de meest irritante vorm van marketing. Dat blijkt uit onderzoek van GMI onder 20.000 consumenten in 20 landen.
Van de diverse vormen van direct marketing haten consumenten telefonische marketing nog het meest. In Japan is dat het geval bij 73% van de ondervraagden, in Canada bij 70%, in Duitsland bij 69%, in het Verenigd Koninkrijk (VK) bij 66%, in de VS bij 64% en in Frankrijk bij 54%.
De tweede plaats op de ranglijst van meest irritante marketingvormen neemt “pop-up reclame” op internet in. Pop-ups werden genoemd door 27% van de Amerikaanse, 25% van de Franse, 24% van de Canadese, 18% van de Duitse en 9% van de Britse respondenten.
In Rusland is marketing via mobiele telefoons het minst populair. De Chinezen hebben er een hekel aan op straat aangesproken te worden. Direct mail scoorde in de meeste landen minder slecht dan direct marketing. Slechts 2% van de ondervraagden in het VK en Duitsland noemde direct mail als irritante reclamevorm, 5% in de VS, 9% in China, 3% in Japan, 4% in Frankrijk en minder dan 1% in Canada.
Bron : (Direct Marketing)
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023