De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Ok, de titel is een beetje ‘overdone’ maar dat geldt misschien ook wel voor de header van YouTube vandaag. Als je naar de video-site gaat vindt je ineens een header die er wel erg anders uitziet dan normaal.
Bij het openen van de site begint direct een video te spelen in de header. Het is niet meteen duidelijk waar de video over gaat, maar je kan nadat de video is afgelopen nog verder klikken. Dan wordt langzamerhand duidelijk dat het hier gaat om een advertentie, maar niet zomaar een. De staatsloterij heeft flink de portemonnee getrokken voor een wel heel bijzondere advertentie.
De bijzonderheid van de advertentie zit hem niet in de inhoud van het filmpje want dat is niet zo bijzonder, maar wel in het feit dat een video-site als YouTube een dergelijke ‘header overname’ krijgt. Naar verluidt was een dergelijke advertentie gisteren ook al te zien op nu.nl. Ik heb die zelf niet gezien, maar het is wel een interessante manier van display-advertising.
Een video laat mensen immers wel wat langer kijken en zelfs doorklikken omdat ze erachter willen komen waar het nu precies over gaat.
Het principe is overigens niet nieuw. In april werd een dergelijke manier van adverteren al een keer op YouTube gesignaleerd. In Duitsland adverteerde Sony met een video en ongetwijfeld zal dit ook al in andere landen vaker gebeuren.
Zie hieronder een video van wat je ziet als je naar YouTube gaat
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024