Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Van de Boeing 787 was al bekend dat het toestel niet onder en goed gesternte geboren is. Sinds de ontwikkeling wordt dit model al geplaagd door diverse technische en administratieve problemen. De coronapandemie, tekorten aan onderdelen en problemen met de levering daarvan hebben er, samen met mankementen in de software, voor gezorgd dat d 787 jarenlang niet geleverd kon of mocht worden. Dat laatste op last van de Amerikaanse luchtvaartautoriteit. En nu heeft het volgende probleem zich alweer gemeld. Daardoor kunnen een kleine 100 exemplaren van de 787 die in de fabriek staan, voorlopig niet afgeleverd worden.
Probleem met horizontale stabilisator
De problemen uiten zich dit keer bij de horizontale stabilisatoren. Een geluk bij een ongeluk is dat het een productieprobleem betreft. Dat heeft alleen gevolgen voor de levering van bijna 100 nieuwe Dreamliners. De toestellen die al geleverd, en in gebruik genomen, zijn, hebben daar geen last van en kunnen dus gewoon blijven vliegen.
In een statement geeft Boeing de volgende uitleg met berekking tot het nieuwe probleem: “We inspecteren 787’s in onze inventaris op een niet-conforme toestand die verband houdt met een montage op de horizontale stabilisator. Vliegtuigen waarvan wordt vastgesteld dat ze een niet-conforme toestand hebben, zullen worden herwerkt voorafgaand aan het ticket en de aflevering.”
Onderdeel van externe leverancier
Het onderdeel waarbij dit probleem vastgesteld is, wordt niet door Boeing zelf gemaakt, maar door een externe leverancier. Voor wie het niet weet, de horizontale stabilisators zitten aan de vleugel in de staart van het toestel. Boeing ontdekte dat de bevestigingsfitting vulstukken had die niet de juiste maat hadden en niet voldeden aan de vereiste specificaties.
De vliegtuigfabrikant gaat de probleemonderdelen uiteraard vervangen voordat de toestellen uitgeleverd worden. Dat betekent dus opnieuw vertraging, dit keer voor een kleine 100 exemplaren van de Dreamliner. Afgelopen vrijdag heeft Boeing de geplande leveringen van 787’s stopgezet. Verwacht wordt dat het vervangen van de stabilisators een aantal weken in beslag zal nemen.
Verder lezen over Vliegtuig
Gaming16.08.2024
De veiligheidsinstructie in het vliegtuig kan een stuk beter
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Technology06.06.2024
Bedrijf ontwikkelt Skydeck: een bijzondere nieuwe uitbreiding voor vliegtuigen
Technology11.03.2024
Waarom ze tien jaar later opnieuw gaan zoeken naar MH370
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Online20.02.2024
Bedrijven moeten nakomen wat een AI-chatbot belooft
Oh AIr Canada...Online13.02.2024
5 tips om goedkoop een vlucht te boeken
Technology22.01.2024