Startups27.10.2016

​Nooit meer ‘dit nummer is buiten gebruik’ door Nederlandse start-up


De Rotterdamse start-up Always Hello gaat ervoor zorgen dat contactgegevens altijd kloppen. Je bepaalt zelf namelijk welke contactgegevens iedereen van je heeft.

Je e-mail kan niet afgeleverd worden! …Waar woon je ook al weer? Heb jij het nieuwe nummer van…? Met wie spreek ik?” Het zijn alledaagse problemen van iemand niet te pakken kunnen krijgen. Best gek dat hier nog nooit een oplossing voor gevonden is terwijl dit een vrijwel dagelijks terugkerend ding is.

Always Hello wil dat oplossen: vanaf nu hoef je alleen nog maar je eigen informatie bij te houden. Dit wordt automatisch gedeeld met je contacten. Het basisprincipe wordt als het ware omgedraaid.

Zelf bepalen wat je deelt en met wie

De app ziet er eenvoudig uit. Je maakt een profiel aan met de gegevens die je wilt delen. Vervolgens kun je deze swipen naar de contacten die je in je telefoon hebt. Je bepaalt zelf met wie je welke gegevens deelt. Best handig want je wilt natuurlijk niet dat iedereen bijvoorbeeld weet waar je woont. Zo krijgt iedereen elkaars gegevens, altijd up-to-date, meteen in je adresboek. En maken jouw contacten nog geen gebruik van Always Hello? Dan krijgen ze een update van jouw gegevens per SMS of e-mail.

Je contactgegevens zijn van jou en blijven van jou

Always Hello garandeert verder dat de gegevens die je deelt via het platform volledig versleuteld zijn. Always Hello weet zelf niet wie jij bent en kent dus ook jouw netwerk niet. Ze delen niets, met niemand. De app is gratis voor alle gebruikers. Bedrijven gaan betalen voor de connectie met hun CRM pakket.

Grote ambitie

Always Hello wil dat iedereen in de wereld voor altijd in contact kan blijven met elkaar, ook als gegevens veranderen. Op dit moment staat de bèta versie van de iOS-app live. De Android-versie volgt in november. Aan het einde van het jaar is ook de oplossing voor bedrijven gereed. Of ze deze noot gaan kraken is de vraag maar als ze dit lukt, dan hebben ze goud in handen. Crowdfunding voor de tweede ronde loopt inmiddels via symbid.nl. De campagne gaat hard (momenteel al op 80%), mocht je in willen stappen dan heb je nu nog 7 dagen de tijd.