Social Media06.05.2021

Ook TikTok voegt zich bij Technology Coalition


TikTok heeft zich aangesloten bij de Technology Coalition, een organisatie die zich inzet om kinderen te beschermen tegen online seksuele uitbuiting en misbruik. De veiligheid van de community is een topprioriteit voor TikTok, en dan met name als het gaat om de veiligheid van alle tienergebruikers. Dit lidmaatschap weerspiegelt zowel TikTok’s zero tolerance-beleid ten aanzien van seksuele uitbuiting van kinderen als het feit dat deze wereldwijde uitdaging een collectieve reactie vereist.

Samenwerking met experts

“We zijn op ons sterkst wanneer we samenwerken, en daarom zijn we er trots op lid te zijn van de Technology Coalition. Door dit lidmaatschap hopen wij onze wetenschappelijk onderbouwde aanpak qua interventie te verdiepen, en een bijdrage te leveren met onze unieke kennis die we hebben opgedaan op het gebied van de veiligheid en uitbuiting van kinderen. TikTok treedt bovendien toe tot het bestuur van de Technology Coalition, samen met enkele commissies die tot doel hebben om kinderen online en daarbuiten beter te beschermen en te zorgen voor meer transparantie van zich ontwikkelende of nieuwe risico’s voor de veiligheid van kinderen. Aldus Alexandra Evans, Head of Child Safety Public Policy, Europa; Tracy Elizabeth, Minor Safety Policy Lead, TikTok.

Partnerships

Dit lidmaatschap bouwt voort op eerdere partnerschappen met toonaangevende organisaties voor online veiligheid, waaronder het Family Online Safety Institute, ConnectSafely, het National Center for Missing and Exploited Children (NCMEC), WePROTECT Global Alliance en de Internet Watch Foundation om ervoor te zorgen dat het beleid en de functies een veilige en uitnodigende omgeving voor de community blijven bevorderen. TikTok steunt daarnaast de implementatie van de ‘Vrijwillige principes’ om online seksuele exploitatie en uitbuiting van minderjarigen tegen te gaan, met als doel een consistente en krachtige reactie op uitbuiting te garanderen in alle diensten.

Beschermen tegen uitbuiting

Bij TikTok hechten ze veel waarde aan de veiligheid van tieners op het platform. Ze tolereren dan ook geen content of gedrag dat misbruik, beschadiging en het in gevaar brengen of uitbuiten van minderjarigen in stand houdt, zoals uiteengezet in de communityrichtlijnen. Als ze dergelijke content opmerken, zal er onmiddellijk actie worden ondernomen en verwijderen ze die content, sluiten ze het account en rapporteren ze de zaak aan NCMEC en andere relevante autoriteiten.

Veiligheid voor jongeren

TikTok is de plek waar mensen komen om zich creatief te uiten, een community op te bouwen en nieuwe ideeën te verkennen. Deze creatieve community varieert van tieners tot opa’s en oma’s en daarom werken ze aan het ontwerpen van leeftijdsgerichte ervaringen voor de leeftijdsgroep 13-17 jaar. Ze bieden een aantal voorzorgsmaatregelen om tieners te ondersteunen wanneer zij beginnen aan hun digitale ervaring. Zo zijn accounts van gebruikers tussen 13 en 15 jaar standaard ingesteld op privé, en kunnen alleen personen van 16 jaar en ouder gebruikmaken van direct messaging en livestreams.

Daarnaast is het voor TikTok belangrijk om gesprekken te voeren over digitale veiligheid met ouders en verzorgers. Dat kan met tools, zoals Family Pairing-functies, die tot doel hebben gesprekken tussen ouders, verzorgers en tieners aan te moedigen zodat ze samen kunnen beslissen welke browse- en privacy-instellingen het beste zijn voor hun gezin. Via Family Pairing kunnen ouders en verzorgers hun TikTok-account koppelen aan dat van hun tiener om verschillende content- en privacy-instellingen mogelijk te maken, zoals tijdbeheer en zoekinstellingen.

Er is geen eindstreep als het gaat om de bescherming van de TikTok-community. Iedere dag werkt men aan het aanpassen en versterken van het beleid en om de community veilig te houden.

Foto door Jessica West via Pexels.

Verder lezen over TikTok

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Heb je wel eens van de cronut gehoord? Of de Crompouce? Natuurlijk. Maar nu is er wat nieuws: de crookie. Lees meer in deze week viral.

Social Media21.04.2024

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Twitch gaat de social media kant op. Het kopieert een functie van TikTok waarmee je waarschijnlijk aanzienlijk meer streams ontdekt.

Social Media18.04.2024

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het

TikTokken tijdens het Fortniten? Waarschijnlijk kan het binnenkort. Tegelijk. Er zou een Picture-in-Picture-modus naar de game komen.

Gaming11.04.2024

Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het

​TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes

Instagram heeft zijn eigen Twitter-alternatief gelanceerd en TikTok denkt: dat kan ik ook. Het komt met TikTok Notes, wat echter geen alternatief is voor Twitter, maar voor Instagram. TikTok Notes klinkt als een app waar...

Social Media09.04.2024

​TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

Deze week hebben we natuurlijk heel veel 1-aprilgrappen viral zien gaan, maar daar besteden we morgen apart aandacht aan in ons 1-april-artikel. Deze week viral gaat ditmaal om andere dingen, waaronder sympathieke sporte...

Social Media31.03.2024

Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht