Social Media24.06.2014

OBI4wan is jarig en viert dit met nieuwe interface!


3 jaar geleden kwamen Alexander de Ruiter en Alex Slatman op het idee om OBI4wan op te richten. 3 versies verder, én de nodige nieuwe grijze haren, staan we aan de vooravond van een nieuwe versie. Waarom? Het streven is altijd geweest om de gebruiksvriendelijkste totaaloplossing te bieden voor social media monitoring en webcare en dan moet je blijven vernieuwen en verbeteren. En tsja, het oog wil ook wat!

obi4wan-is-jarig-en-viert-dit-met-nieuwe.jpg
obi4wan-is-jarig-en-viert-dit-met-nieuwe.jpg

Social media monitoring
We maken binnen onze social monitor data beschikbaar van sociale netwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube maar ook van meer dan 400.000 webbronnen als nieuwssites, fora en weblogs. Met slimme zoekopdrachten maak je dus gemakkelijk het totale aanbod aan online data inzichtelijk. Zo filter je de relevante berichten en conversaties over je organisatie, merk, producten of concurrenten. Deze giet je vervolgens in een rapport, welke je zelf indeelt om de voor jou belangrijke insights naar boven te halen. Je mist dus nooit een relevant bericht en je bent altijd volledig en als eerste op de hoogte! 

Webcare

OBI4wan-Webcare1

Naast het monitoren van berichtgeving en conversaties kun je ook deelnemen aan de gesprekken. Koppel je social media en forum accounts, stel je zoekopdracht in en je bent klaar om het gesprek aan te gaan. In het webcarescherm van OBI4wan zie je in één oogopslag alle relevante berichten, het profiel van de auteurs, het huidige bericht en eerdere conversaties die je met een persoon hebt gehad.

Verder heb je de optie om berichten toe te kennen aan collega’s zodat zij na het ontvangen van een alert de reactie kunnen verzorgen. Je hebt ook de mogelijkheid om een workflow in te stellen, zodat je reactie gecontroleerd kan worden door bijvoorbeeld je teamleider of manager. Zo reageer je realtime, op het juiste moment met je gehele team!

OBI Wan Kenobi?
Klopt, we zullen niet ontkennen dat we een lichtelijke obsessie hebben voor Star Wars. Het zit immers ook in de naam. Als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat iemand vraagt naar het verhaal achter de naam, zou ik een bioscoop af kunnen huren om met z’n allen de nieuwe Star Wars film (VII) te gaan kijken! Dus waar komt de naam vandaan?

OBI staat voor Online Business Intelligence, we bieden de tool om insights te filteren uit online data, met het doel je beslissingsprocessen en strategie richting te geven, aan te scherpen en uit te bouwen.

Wan stond oorspronkelijk voor One > One for All > All for One. Online Business Intelligence voor iedereen! Dat is uiteindelijk Wan geworden, met een duidelijke knipoog naar Obi Wan Kenobi. De vraag wie van de twee met Wan op de proppen kwam blijft tot vandaag de dag nog onbeantwoord.

Zelf uitproberen? Dat kan!
De nieuwe omgeving is standaard beschikbaar voor al onze klanten. Wil jij OBI4wan ook proberen, vraag dan een gratis proefabonnement aan. Neem contact met ons op via info@obi4wan.nl of 075 760 00 24.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.