Social Media14.01.2010

Beleid voor gebruik social network-tools


beleid-voor-gebruik-social-network-tools.jpg
beleid-voor-gebruik-social-network-tools.jpg

Cisco heeft een extern onderzoek gedaan over hoe organisaties social network-tools voor consumenten gebruiken om beter samen te werken. Uit dat onderzoek blijkt dat consumentgebaseerde social network-tools steeds vaker in het bedrijfsleven worden toegepast, maar dat hierbij intensiever beheer en meer betrokkenheid van IT-afdelingen nodig is.

Het gebruik van social network-tools – als Facebook en Twitter – als collaboration-platform, verbindt organisaties op talloze manieren met externen. Deze tools brengen technologie en business bij elkaar, verbinden mensen en informatie, maken nieuwe manieren voor het betreden van markten mogelijk en verhogen de klantenbinding en merkbekendheid.

Het onderzoek toont aan dat het bedrijfsleven zich in de startfase bevindt deze nieuwe tools te omarmen en bezig is de belangrijkste uitdagingen in kaart te brengen. “Bedrijven die succesvol zijn in de 2.0-wereld koppelen tools aan elkaar, maken ze schaalbaar, anticiperen op de continue ontwikkeling van social network-platformen en maken gebruik van de favoriete tools van hun doelgroepen. Deze bedrijven bouwen hun social network-initiatieven rondom een bredere strategie en zijn in staat betekenisvolle relaties aan te gaan met hun communities“, aldus Neil Hair, Ph.D., lead researcher en assistant professor marketing van E. Philip Saunders College of Business, Rochester Institute of Technology.

Het onderzoek laat de volgende resultaten zien:
* Er is een sterke toename van consumentengebaseerde social network-tools in het bedrijfsleven.
75 procent van de ondervraagden ziet social networks als de social mediatools die het meest worden gebruikt, terwijl ongeveer 50 procent ook de populariteit opmerkt van microbloggen.

* Een tweede bevinding is dat slechts één op de zeven ondervraagde bedrijven een formeel proces heeft ingevoerd om consumentgebaseerde social network-tools bedrijfsmatig in te zetten.

* Door het ongestructureerde karakter van sociale netwerken, worstelen bedrijven nog steeds met het opstellen en invoeren van beleidsregels. Het kopiëren van governance-processen van andere, meer gestructureerde bedrijfsonderdelen – zoals de IT-afdeling – is dan ook niet mogelijk. Een ander punt waar bedrijven moeite mee hebben, is het vinden van de balans tussen het sociale en persoonlijke karakter van deze tools, en tegelijkertijd het handhaven van een bepaalde mate van bedrijfsmatig overzicht.

...

Verder lezen over Sociale netwerken

Instagram maakt van iedereen een proefkonijn

Als je een goed gevoel hebt over een proefreel en hoe deze presteert, kun je ervoor kiezen om deze met één tik te delen met je volgers.

Social Media12.12.2024

Instagram maakt van iedereen een proefkonijn

‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’

TikTok moet worden verkocht, anders volgt er een ban. ByteDance wil zijn gigantische cashcow natuurlijk niet kwijt, dus zoekt het allerlei manieren om onder deze officiële wet uit te komen. 

Social Media10.12.2024

‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’

Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder

Meta heeft uitgeschakeld dat ontwikkelaars Instagram kunnen laten uitlezen in hun app, waardoor je Instagram van je Tinder af is.

Social Media09.12.2024

Helaas, je kunt geen Instagram-foto’s meer tonen op Tinder

5 redenen om Bluesky te gebruiken

Wat is er zo bijzonder aan het social medium Bluesky en waarom stromen mensen er massaal naartoe?

Social Media06.12.2024

5 redenen om Bluesky te gebruiken

Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas

Het schijnt een horrorspits te worden, dus hopelijk weet de Sint met zijn Pieten op tijd op de goede plekken te komen. Wij hebben fijne social media-posts verzameld waarmee je vast in de sfeer komt.

Social Media05.12.2024

Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

We schrijven wat af op het internet en daarbij schromen we steeds minder om kunstmatige intelligentie te gebruiken. Vooral op LinkedIn.

Social Media02.12.2024

Het aantal AI-gegenereerde LinkedIn-posts is schrikbarend hoog

Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer

Deze week zagen we vooral een TikTok-trend viral gaan, namelijk een vrij gevaarlijke, zo blijkt ook uit TikTok-video's.

Social Media01.12.2024

Deze Week Viral: de koffer in, sloppenmode en meer

In Australië geen social media meer onder de 16 jaar

Sociale media zijn allang geen nieuw verschijnsel meer: we hebben inmiddels bergen aan data en onderzoeken over het gebruik van sociale media.

Social Media29.11.2024

In Australië geen social media meer onder de 16 jaar