Social Media14.01.2010

Beleid voor gebruik social network-tools


beleid-voor-gebruik-social-network-tools.jpg
beleid-voor-gebruik-social-network-tools.jpg

Cisco heeft een extern onderzoek gedaan over hoe organisaties social network-tools voor consumenten gebruiken om beter samen te werken. Uit dat onderzoek blijkt dat consumentgebaseerde social network-tools steeds vaker in het bedrijfsleven worden toegepast, maar dat hierbij intensiever beheer en meer betrokkenheid van IT-afdelingen nodig is.

Het gebruik van social network-tools – als Facebook en Twitter – als collaboration-platform, verbindt organisaties op talloze manieren met externen. Deze tools brengen technologie en business bij elkaar, verbinden mensen en informatie, maken nieuwe manieren voor het betreden van markten mogelijk en verhogen de klantenbinding en merkbekendheid.

Het onderzoek toont aan dat het bedrijfsleven zich in de startfase bevindt deze nieuwe tools te omarmen en bezig is de belangrijkste uitdagingen in kaart te brengen. “Bedrijven die succesvol zijn in de 2.0-wereld koppelen tools aan elkaar, maken ze schaalbaar, anticiperen op de continue ontwikkeling van social network-platformen en maken gebruik van de favoriete tools van hun doelgroepen. Deze bedrijven bouwen hun social network-initiatieven rondom een bredere strategie en zijn in staat betekenisvolle relaties aan te gaan met hun communities“, aldus Neil Hair, Ph.D., lead researcher en assistant professor marketing van E. Philip Saunders College of Business, Rochester Institute of Technology.

Het onderzoek laat de volgende resultaten zien:
* Er is een sterke toename van consumentengebaseerde social network-tools in het bedrijfsleven.
75 procent van de ondervraagden ziet social networks als de social mediatools die het meest worden gebruikt, terwijl ongeveer 50 procent ook de populariteit opmerkt van microbloggen.

* Een tweede bevinding is dat slechts één op de zeven ondervraagde bedrijven een formeel proces heeft ingevoerd om consumentgebaseerde social network-tools bedrijfsmatig in te zetten.

* Door het ongestructureerde karakter van sociale netwerken, worstelen bedrijven nog steeds met het opstellen en invoeren van beleidsregels. Het kopiëren van governance-processen van andere, meer gestructureerde bedrijfsonderdelen – zoals de IT-afdeling – is dan ook niet mogelijk. Een ander punt waar bedrijven moeite mee hebben, is het vinden van de balans tussen het sociale en persoonlijke karakter van deze tools, en tegelijkertijd het handhaven van een bepaalde mate van bedrijfsmatig overzicht.

Verder lezen over Social Network

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Helaas, het betaalt krijgen om te TikTokken is weer verdwenen. Wij hadden het sowieso nog niet, maar het is de vraag of we het ooit krijgen.

Social Media25.04.2024

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Threads is een vrij nieuw social medium, maar het telt al 150 miljoen gebruikers die maandelijks actief zijn. Dat is een flinke prestatie.

Social Media25.04.2024

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

'Look between T and O on your keyboard': je ziet het heel vaak op socials voorbijkomen, maar wat betekent het?

Social Media24.04.2024

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen zich zorgen maken over nepnieuws in het kader van verkiezingen. Iets wat veel voorkomt op social media.

Social Media23.04.2024

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Twitch gaat de social media kant op. Het kopieert een functie van TikTok waarmee je waarschijnlijk aanzienlijk meer streams ontdekt.

Social Media18.04.2024

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins

Soms zijn we als mensheid enorm dom, maar gelukkig ook regelmatig enorm creatief. En vooral dat laatste zien we graag voorbij komen, bijvoorbeeld in de Deze Week Viral.

Social Media13.04.2024

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins