1,5 miljard euro kosten aan Social Media

Vorig artikel Volgend artikel
1,5 miljard euro kosten aan Social Media

Twitter, Facebook, MySpace en alle andere sociale netwerken kosten Britse bedrijven jaarlijks zo'n 1,5 miljard euro.

Onderzoek gedaan door Morse IT in opdracht van de BBC toont aan dat Sociale netwerken ervoor zorgen dat werknemers sneller afgeleid zijn van hun werk. Meer dan de helft van alle 1.460 ondervraagde Britse kantoormedewerkers kijkt onder werktijd wel eens even op een sociaal netwerk. Ze brengen gemiddeld zo’n 40 minuten per week (32 uur op jaarbasis) door op Twitter & Co. Het gebruik van sites als Twitter is slecht voor de productiviteit van werknemers. Maar niet alleen kost dit bedrijven dus geld, ook kan de reputatie van bedrijven schade ondervinden wanneer werknemers op die sociale netwerksites minder vleiende commentaren over hun werkgever posten.

"Without guidelines and usage polices businesses are leaving themselves wide open to a reduction in productivity, brand damage and security risks".

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies