Social Media25.10.2009

Social Media Monitor 2


social-media-monitor-2.jpg
social-media-monitor-2.jpg

“Merken trekken massaal naar social media, maar benutten de mogelijkheden onvoldoende”, aldus Social Media Monitor 2. Uit de eerste editie van de Social Media Monitor bleek dat 14% van de Nederlandse merken op dat moment aanwezig was op social media. In het half jaar daarna is er veel veranderd, want steeds meer merken volgen de consument. Van de top 100 merken in Nederland zijn 35 merken aanwezig op social media, in tegenstelling tot 14 merken in maart 2009.

Van deze merken wordt Twitter door 23 merken ingezet, gevolgd door Hyves (zestien), Netlog (negen), Facebook (zes) en weblogs (twee). Social Media Monitor 2 constateert dat veel merken toch nog niet precies weten hoe ze de verschillende social media moeten inzetten. Zo is er bijvoorbeeld weinig activiteit, weinig onderhoud – wat van groot belang is als je aan de slag gaat met social media, anders kun je er beter helemaal niet mee beginnen – en vindt er nauwelijks een dialoog plaats met de doelgroep. Hieruit blijkt dat social media marketing onder de Nederlandse merken nog in de kinderschoenen staat.

De Social Media Monitor is een onderzoek naar de aanwezigheid en activiteit van de grootste Nederlandse adverteerders op sociale media. In het onderzoek wordt de inzet van de grootste merken in Nederland op de sociale netwerken Hyves, Twitter, Facebook, Netlog, Linkedin en weblogs geanalyseerd en inzichtelijk gemaakt. Aan de hand van deze analyses zijn ranglijsten van de merken opgesteld die aanwezig zijn op de sociale netwerken. Des te hoger de positie in de ranglijsten, des te actiever het merk is op de social media.

Het volledige rapport is te downloaden op socialmediamonitor.nl.

De Social Media Monitor wordt halfjaarlijks uitgevoerd door Social Embassy.

Bron: Social Embassy

...

Verder lezen over Onderzoek

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

Naar aanleiding van de contacten met verschillende wolvendeskundigen heb ik inmiddels voldoende informatie verzameld om nog beter te kunnen duiden waar precies de blinde vlekken van de meeste Nederlandse wolvendeskundigen zitten. Uitzonderingen daargelaten negeren wolvendeskundigen belangrijke historische tijdperken en hun wetenschappelijke werken. Bovendien laten ze zich bij voorkeur leiden door geromantiseerde en naïeve vooronderstellingen met betrekking tot zgn. ideale natuurlijke omstandigheden.

Online11.12.2024

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Helemaal in de gezondheidszorg blijken grote zorgen te zijn: daar zou 40 procent onvoldoende zijn voorbereid.

Cybercrime29.10.2024

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Is het jou ook weleens opgevallen dat er door sommige eiland- en vulkaanketens op de kaart een duidelijke gebogen lijn of curve kan worden getrokken? Binnen de geologie noemen we een dergelijk verschijnsel eilandbogen of vulkaanbogen.

Online28.10.2024

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?