Search23.04.2008

Is Google Search case sensitive?


is-google-search-case-sensitive.jpg
is-google-search-case-sensitive.jpg

Vanochtend dook er een boeiend artikel op in mijn mailbox. Is Google search case sensitive? Mijn eerste directe antwoord is nee en kan ik mij ook geen enkel voorbeeld herinneren waarin dat wel zou zijn geweest

Een zoekopdracht met DuTcHcOwBoYs, dutchcowboys en DUTCHCOWBOYS levert hetzelfde resultaat op. Hetgeen oveeenkomt met de “Google documentation relating to web search” waarin duidelijk staat dat zoekopdrachten “not case-sensitive” zijn.

Toch blijkt er wel degelijk een verschil in zoekresultaten te zijn gezien deze thread op Webmasterworld.com. Zit er dan ook een verschil tussen de diverse landen versies van Google want mijn Nederlandse settings geven in het voorbeeld van bijv George Washington en gEoRgE wAsHiNgToN wel dezelfde resultaten terwijl deze in de UK een verschillend resultaat geeft.

Het blijft overigens ook mistig in de thread waar men wel en niet verschillen ziet zonder daarbij met harde voorbeelden en links te komen. Deze reactie staat er bijvoorbeeld vanuit .nl. “In the Netherlands this is also happening. Different adword results AND different SERPS depending on case of words used in query. I’ve not yet seen this for single word queries, but it starts jumping around when I add a second or third word“.

Als we de reacties verder mogen geloven zou het iets “Europees” moeten zijn al druppelen er ook berichten door dat de verschillen eveneens in de VS zichtbaar zijn. Mocht Google wel degelijk onderscheid maken tussen het gebruik van hoofd en/of kleine letters dan kan iedereen in de SEM industrie opnieuw aan de bak.

Heb je voorbeelden hier in Nederland, plaats ze dan even in de comments.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken