Search31.03.2008

Google Earth Outreach-programma in Nederland


google-earth-outreach-programma-in-neder.jpg
google-earth-outreach-programma-in-neder.jpg

Hier onder vindt je het officiele bericht over de lancering van het Google Earth Outreach programma in Nederland. Daarmee is Nederland het eerste land in Europa die dit programma voor goede doelen krijgt.

Google Earth Outreach maakt het mogelijk voor geregistreerde goede doelen hun boodschap op een zeer interactieve manier te communiceren door informatie als “laag” binnen Google Earth te zetten. Daarbij krijgen ze van Google gratis software en overdracht van kennis over hoe men een Google Earth “laag” maakt.

Unicef is het eerste goede doel in Nederland om dit te doen. Zij zetten dus informatie over hun werk op het gebied van water en sanitatie in ontwikkelingslanden in Google Earth. Ze doen dit in het kader van het Internationale Jaar van Water en Sanitatie waar twee weken geleden de Kroon-Prins aandacht aan heeft besteed. De Unicef-laag is inmiddels voor iedereen beschikbaar in Google Earth.

Vandaag introduceert Google het Google Earth Outreach-programma in Nederland. Dit programma biedt particuliere hulporganisaties (NGO’s) en liefdadigheidsinstellingen de kennis en de hulpmiddelen om met een breder publiek te communiceren via Google Earth en Google Maps. Google Earth en Google Maps maken het mogelijk om schriftelijke en audiovisuele communicatie in een geografische context te plaatsen en worden wereldwijd door honderden miljoenen mensen gebruikt.

Liefdadigheidsinstellingen en NGO’s kunnen informatie over hun werkzaamheden publiceren binnen een laag die bovenop de geografische informatie in Google Earth en Google Maps wordt aangebracht. Hierdoor hebben zij de mogelijkheid om hun boodschap op een uiterst krachtige en visuele manier naar een wereldwijd publiek te communiceren. UNICEF is de eerste liefdadigheidsinstelling in Nederland die een Google Earth Outreach-laag introduceert, en vestigt op deze manier de aandacht op het belang van haar hulpvoorziening met betrekking tot schoon water en sanitaire voorzieningen overal ter wereld. De informatielaag van UNICEF in Google Earth en Google Maps is voor een wereldwijd publiek beschikbaar in het Nederlands en Engels.

Ingrid Visscher, operationeel directeur van UNICEF Nederland: “Het gebruik van Google Earth is een uiterst krachtige manier voor UNICEF om de aandacht te vestigen op het uiterst belangrijke werk dat zij doet in het kader van het internationale jaar voor sanitaire
voorzieningen van de Verenigde Naties. Dit is een fantastische manier om miljoenen mensen te bereiken en de reikwijdte van het probleem – evenals het werk dat wij doen om het op te lossen – op visuele en begrijpelijke wijze uit te leggen
“.

Rebecca Moore, hoofd van het Earth Outreach-programma van Google: “Liefdadigheidsinstellingen en NGO’s zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om mensen bewust te maken van de problemen die zij proberen op te lossen. Door informatie binnen een geografische context te plaatsen, wordt het mogelijk om de complexiteit en het effect van het werk van organisaties zoals UNICEF te tonen“.

De informatielaag van UNICEF is nu beschikbaar in de vorm van een standaard “Maatschappelijke aandacht”-laag binnen Google Earth. Deze laag kan worden weergegeven door “Maatschappelijke aandacht” te selecteren in het Lagen-paneel van Google Earth. Google Earth kan gratis worden gedownload via www.google.nl/earth. Tot dusver hebben wereldwijd 350 miljoen mensen Google Earth gedownload. Met
inbegrip van de UNICEF-laag zijn er momenteel 11 lagen in het Global Awarenessgedeelte van Google Earth aanwezig, en inmiddels zijn er al duizenden Keyhole Markup Language (KML)-lagen gecreëerd door organisaties en personen overal ter wereld.

Het Google Earth Outreach-programma biedt subsidies voor licenties voor de professionele versie van Google Earth en bevat schriftelijk en audiovisueel trainingmateriaal voor het gebruik van deze krachtige tool. Meer informatie over het Google Earth Outreach-programma is beschikbaar op http://earth.google.nl/outreach. Deze website biedt trainingmateriaal, praktijkvoorbeelden, een Keyhole Markup Language (KML)-demonstratie en andere online bronnen. In Nederland gevestigde liefdadigheidsinstellingen en NGO’s kunnen op basis van de programmavoorwaarden een Google Earth PRO-subsidie aanvragen.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken