Search Engine Marketing wordt steeds belangrijker voor organisaties. Miljarden euro’s worden via Google aan tekstuele advertenties besteedt. Om deze mediabudgetten goed in te zetten, speelt campagne management software een steeds belangrijkere rol.
Checkit heeft in de afgelopen jaren alle expertise op het gebied van campagne management in verre mate doorgeautomatiseerd, waaronder het bid management. Het bieden, via de Checkit Bidit® software, gebeurt op basis van portfolio management. Dit automatische proces zorgt voor hogere effectiviteit en besparing op de mediakosten, waarbij de doelstellingen van een campagne het uitgangspunt zijn. Bijvoorbeeld: de investering in de search campagne mag niet hoger zijn dan 5% van de omzet d.m.v. het meten van de winkelwagenbestedingen.
De nieuwste feature biedt ondersteuning van externe data in de biedstrategieën. Hiermee kan data uit CRM systemen en webstatistieken, zoals Google Analytics, worden aangeleverd en geïntegreerd in het biedingsalgoritme voor campagnes. Keywords die in het business proces effectief blijken te zijn, worden zo meegenomen in het beslisproces van de bieding. Het resultaat is dat het mediabudget efficiënt wordt ingezet en de campagne beter aansluit bij de businessdoelstellingen.
Op vergelijkbare manier maakt deze uitbreiding van Bidit® het mogelijk om met het reeds geïnstalleerde meetsysteem van een website te werken. Advertentiecampagnes kunnen daardoor conversiegericht gestuurd worden zonder toevoeging van extra scripts op de website.
Een succesvol praktijkvoorbeeld van deze methodiek is het integreren van pageview retention data uit webstatistieken. Blijft een bezoeker enige tijd op de website, of is zij na 2 klikken weer weg? Voor het laatste scenario wil je niet te veel betalen. Door deze gegevens mee te nemen in het biedingsalgoritme is de tijd die bezoeker op de website heeft doorgebracht ruim verdubbeld. Resultaat dat zonder bidmanagement software niet bereikt kan worden.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024