Search23.01.2008

Haal het maximale uit Google


haal-het-maximale-uit-google.jpg
haal-het-maximale-uit-google.jpg

Search Engine Marketing wordt steeds belangrijker voor organisaties. Miljarden euro’s worden via Google aan tekstuele advertenties besteedt. Om deze mediabudgetten goed in te zetten, speelt campagne management software een steeds belangrijkere rol.

Checkit heeft in de afgelopen jaren alle expertise op het gebied van campagne management in verre mate doorgeautomatiseerd, waaronder het bid management. Het bieden, via de Checkit Bidit® software, gebeurt op basis van portfolio management. Dit automatische proces zorgt voor hogere effectiviteit en besparing op de mediakosten, waarbij de doelstellingen van een campagne het uitgangspunt zijn. Bijvoorbeeld: de investering in de search campagne mag niet hoger zijn dan 5% van de omzet d.m.v. het meten van de winkelwagenbestedingen.

De nieuwste feature biedt ondersteuning van externe data in de biedstrategieën. Hiermee kan data uit CRM systemen en webstatistieken, zoals Google Analytics, worden aangeleverd en geïntegreerd in het biedingsalgoritme voor campagnes. Keywords die in het business proces effectief blijken te zijn, worden zo meegenomen in het beslisproces van de bieding. Het resultaat is dat het mediabudget efficiënt wordt ingezet en de campagne beter aansluit bij de businessdoelstellingen.

Op vergelijkbare manier maakt deze uitbreiding van Bidit® het mogelijk om met het reeds geïnstalleerde meetsysteem van een website te werken. Advertentiecampagnes kunnen daardoor conversiegericht gestuurd worden zonder toevoeging van extra scripts op de website.

Een succesvol praktijkvoorbeeld van deze methodiek is het integreren van pageview retention data uit webstatistieken. Blijft een bezoeker enige tijd op de website, of is zij na 2 klikken weer weg? Voor het laatste scenario wil je niet te veel betalen. Door deze gegevens mee te nemen in het biedingsalgoritme is de tijd die bezoeker op de website heeft doorgebracht ruim verdubbeld. Resultaat dat zonder bidmanagement software niet bereikt kan worden.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken