Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.
Vandaag lanceerde Yahoo! Search Marketing officieel het nieuwe advertentieplatform Panama. Deze Nederlandse lancering werd gehouden op de meest logische plaats; club Panama in Amsterdam.
Voor vele aanwezigen zal het nieuwe systeem en de bijbehorende features geen nieuws zijn geweest. Er is online al voldoende over te lezen én het systeem draait al in Amerika.
De lancering bestond uit een kort welkomswoord en introductie van Bas Wijnen (Yahoo! NL) waarna Hobson Powell (Yahoo! USA) het overnam om meer te vertellen over de Account Upgrade Planning.
Powell vertelde onder andere over de “nieuwe” campagnestructuur en de verschillende upgrade-fasen die de huidige campagnes gaan doormaken. Dit betekent vooral dat de campagnes goed gestructureerd moeten worden om zo effectief mogelijk te migreren. Nu een slechte structuur betekent straks een chaotisch Yahoo-account. Gelukkig mogen we de Yahoo-medewerkers zo vaak lastig vallen als we willen, zodat zij advies kunnen geven over de ideale opzet.
Na een korte pauze gingen Richard Firminger (Yahoo! UK) en Aitor Garcia (Yahoo! Spanje) verder in op de vele features én, het paradepaardje van Yahoo!, het nieuwe ranking model. De besproken features zijn: – Geo Targeting – Enhanced Forecasting en Spend Caps – Fast Ad Activation – Ad Testing – Campaign Scheduling – Content Match
Over het algemeen ziet Panama er veel belovend uit. Vele features zijn natuurlijk ook bij Google terug te vinden, maar enkele nieuwe onderdelen zijn écht interessant. Het is dus afwachten tot het einde van Q2, want dan wordt (waarschijnlijk) de Nederlandse migratie gestart.
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over Yahoo
Cybercrime14.12.2023
Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit
Search06.04.2021
Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers
Service sluit deuren op Star Wars DaySearch29.10.2020
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?
Eco-vriendelijke zoekmachineTech in Asia20.11.2019
Yahoo! Japan en Line gaan fuseren
Online18.10.2019
Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?
Social Media14.08.2019
Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.
Nieuws10.01.2017
Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon
CEO Marissa Mayer treedt afCybercrime23.09.2016