De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Deze week lanceert Dienst Publiek en Communicatie in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie [Woninginbraak], de eerste commercial in een reeks uitingen die deel uitmaken van een nieuwe overheidscampagne over preventie. De commercial (hieronder te zien) maakt gebruik van zowel real-life action als animatie en introduceert het geanimeerde personage Harm Alarm als woordvoerder van deze campagne. Harm Alarm zal zoals de naam al zegt, mensen wijzen op alarmerende maar ook alledaagse situaties waarin veiligheid vaak vergeten wordt.
Reclame bureau N=5 en creatief productiebureau The Ambassadors hadden de opdracht om de campagne op een verrassende en effectieve manier onder de aandacht te brengen, op een manier waarmee het publiek zich zou kunnen identificeren. Het doel van deze eerste commercial is om mensen te informeren over de manieren waarop inbrekers gemakkelijk kunnen inbreken in huizen zodat ze zichzelf beter kunnen beschermen.
Manuel Ferrari, regisseur van The Ambassadors: “Dit project was uniek aangezien ik als regisseur animatie en real-life action samen moest brengen. Vanaf het begin wisten we dat CG ontzettend belangrijk zou zijn voor deze campagne. Dat gaf ons meer flexibiliteit naarmate het eindresultaat naderde. We konden bijvoorbeeld het hele huis, dat je ziet in de commercial, herbouwen in CG om zo de neonlichten toe te voegen in plaats van dat we de hele set moesten ombouwen.”
“Voor het geanimeerde figuurtje hebben we veel research gedaan en veel aandacht besteed aan de ogen en de mond. Juist omdat die delen het meest de persoonlijkheid van Harm Alarm vormgeven. Het geanimeerde figuurtje is gecreëerd met het idee dat hij de drijfveer van de campagne is en gebruikt kan worden in verschillende uitingen die passen binnen de campagne die N=5 heeft ontwikkeld. Het was voor ons belangrijk het geanimeerde personage een vriendelijk en grappig karakter te geven terwijl het ook serieuze boodschappen kan overbrengen.”
Hoe Harm Alarm tot leven is gebracht zie je hieronder in de making-of!
Verder lezen over Online Video
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Online25.03.2024
5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsVideo13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Verder lezen over Security
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Gaming28.03.2024
Zo omzeil je drukke servers in Call of Duty
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligCybercrime12.02.2024
Nieuwe techniek haalt door muren heen data van je camera’s
Cybercrime06.02.2024
Safer Internet Day: 5 tips om veiliger te internetten
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Online29.01.2024