De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hamilton behaalt pole position voor webprestaties, Alonso blijft achter.
Formule 1-coureurs weten als geen ander hoe belangrijk snelheid is. Maar hoe zit het eigenlijk met hun websites? Levert de snelste coureur ook de beste webprestaties?
Als er een verband zou zijn tussen webpresaties en de Formule 1-auto dan was Lewis Hamilton op de eerste plek geëindigd in plaats van de negende. Ferrari-coureur Alonso zou als laatste zijn binnengekomen, terwijl hij op het circuit van Monza tweede werd.
De snelste website
Compuware heeft de prestaties van de websites van alle huidige Formule 1-coureurs bekeken gedurende een periode van 15 dagen. Dat deden ze met behulp van de SaaS-gebaseerde webmonitoringoplossing Compuware Gomez. Ruim 180.000 peer-computers, verspreid over de hele wereld, zijn ingezet om de prestaties en beschikbaarheid van de webpagina’s te analyseren.
Met een laadtijd van 3,274 seconden heeft Hamilton de snelste website. De overige twee podiumplaatsen in deze ‘laaddtijd-race’ waren voor Raikkonen en Hülkenberg . Respectievelijk elfde en vijfde in de echte wedstrijd.
De website van Vettel, de winnaar van de Grand Prix van Monza, noteerde een laadtijd van 7,354 seconden. Dit is meer dan het gemiddelde van de gemeten websites. Voor Fernando Alonso betekent de test slecht nieuws. Zijn website presteert het slechts met een gemiddelde laadtijd van maar liefst 14,128 seconden, wat extreem langzaam is in vergelijking met zijn concurrenten.
Beschikbaarheid
Als we kijken naar beschikbaarheid, dan wisten alleen Hamilton en Sutil meer dan 99% van de tijd beschikbaar te zijn. De twee worden gevolgd door een flinke groep coureurs waarvan de website 98% van de tijd beschikbaar is. De Spaanse coureurs eindigen met 87,15% (Perez) en 90,18% (Alonso) op de laatste positie.
In deze tak van sport is veel aandacht voor merchandising, het imago van de coureur ia dan ook belangrijk. Daar draagt een trage website niet aan bij. Websitebezoekers klikken vaak al verder bij een wachttijd van meer dan twee seconden. Snelheid is dus geboden, ook op dit vlak.
De grafiek Response Time toont de gemiddelde tijd die nodig was om alle content op de pagina te downloaden.
De grafiek Availability toont het aantal succesvolle testen ten opzichte van het aantal mislukte testen. Een test kan mislukken door foutmeldingen die zich op de pagina voordoen na een reactietijd van 60 seconden.
Verder lezen over Website
Online03.12.2024
5 snelle tips om je website zelf toegankelijker te maken
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online22.11.2024
De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub
Online23.09.2024
Online poker wordt nu al gedomineerd door AI
Online31.07.2024
Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Online29.04.2024