Online13.03.2013

Insight: Wat telt is ‘de BV IK’ [Adv]


insight-wat-telt-is-de-bv-ik-adv.jpg
insight-wat-telt-is-de-bv-ik-adv.jpg

Marketeers in de onderwijsbranche opgelet! Door vergrijzing verandert Nederland in een steeds sneller tempo. Veel babyboomers zullen de komende jaren met pensioen gaan en worden opgevolgd door de jongste generatie op de arbeidsmarkt. Deze nieuwe lichting is ambitieus, bruist van de energie, heeft hoge verwachtingen van werkgevers, is zelfgericht en ondernemend ingesteld. Status, netwerken en ongegeneerd carrière maken bepalen het imago van de twintigers van nu. Voor twijfel en onzekerheid is geen ruimte. Wat telt is ‘de BV IK’.¹

Deze aanstormende generatie zal Nederland veranderen door haar snel groeiende invloed op organisaties, overheidsinstellingen en bedrijven. Hun behoefte aan vrijheid en prestatiegerichtheid vraagt om een toekomstbestendige invulling van onderwijs en werkgeverschap. Waar gaan de ontwikkelingen op het gebied van opleiding en ontwikkeling naartoe? De druk om te presteren en om je te onderscheiden is hoog. Niet alleen van jongeren, maar juist ook van ervaren arbeidskrachten wordt verlangd dat zij zich continu bijscholen om de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt te kunnen bijbenen en gekwalificeerd te blijven op hun vakgebied. In het kader van het Europese subsidieprogramma ‘Een Leven Lang Leren’ wordt continue bijscholing door de overheid gestimuleerd en in sommige gevallen zelfs verplicht gesteld.

Er zijn ook fiscale stimuli: zo kunnen werkgevers die investeren in opleiding van hun personeel rekenen op belastingvermindering en zijn opleidingskosten voor particulieren aftrekbaar van hun inkomstenbelasting. In het geval van ontslag kan aanspraak gemaakt worden op het Van-Werk-Naar-Werk budget. Dit persoonsgebonden budget kan besteed worden aan bij- of omscholing en dient langdurige werkloosheid te voorkomen.²

Niet alleen vanuit de overheid, maar ook bij consumenten is er een toenemende behoefte aan zelfontwikkeling waarneembaar. Uit opinieonderzoek blijkt dat zelfbeschikking de afgelopen tien jaar steeds belangrijker is geworden voor Nederlanders. De huidige westerse samenleving kenmerkt zich door individualiteit, keuzevrijheid en een sterke behoefte aan zelfbepaling. Meer dan ooit willen Nederlanders het lot in eigen handen nemen en op geheel eigen wijze invulling geven aan het leven. Een andere sterk opkomende sociaal-culturele trend is het aangaan van zelfverkozen uitdagingen waarbij men de lat steeds hoger legt voor zichzelf. Steeds meer Nederlanders willen in zichzelf investeren, onafhankelijk zijn van een werkgever en verder komen in het leven.³

opleiding

Hoe bereikt u ambitieuze Nederlanders?

Ambitieuze Nederlanders en de Nederlanders die van plan zijn om de komende 12 maanden een cursus te volgen, staan positief tegenover reclame en gebruiken reclame ook vaker dan gemiddeld als informatiebron voor het nemen van aankoopbeslissingen.

NRC Media heeft speciaal voor de onderwijsbranche de belangrijkste trendonderzoeken geduid en samengevat. Nieuwe feiten over uw markt en doelgroepen die u waarschijnlijk nog niet kent zijn vanaf nu beschikbaar in een brancherapport, genaamd Insight.

Download uw eigen brancherapport, inclusief de hier getoonde infographic, óf de rapporten van 14 andere branches.

¹ www.motivaction.nl
² www.na-lll.nl; www.rijksoverheid.nl
³ Motivaction Mentality-meting (1997-2011)

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Verder lezen over Onderwijs

Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen

Logitech heeft voor de Benelux de Logitech Learn uitgebracht: dat zijn bedrade headsets die op maat zijn gemaakt voor jonge leerlingen. Vooral om hen te helpen gefocust te blijven, langdurig te studeren en optimaal klaar...

Gadgets05.04.2023

Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen

Waarom mammoeten belangrijk zijn voor het metaverse

Het metaverse wordt tot nu toe vooral in verband gebracht met vermaak en retail, maar er is nog een andere belangrijke functie die het metaverse straks heeft: educatie. Om die reden is het fantastisch dat er straks leven...

Metaverse04.03.2022

Waarom mammoeten belangrijk zijn voor het metaverse

Apple onthult nieuwe middelen om op de basisschool te leren programmeren

Apple onthult nieuwe middelen voor basisschoolleerlingen en -leerkrachten, zoals de nieuwe activiteitengids ‘Iedereen kan programmeren: voorschoolse en vroegschoolse educatie’. Daarmee strekt het aanbod programmeerle...

Technology08.10.2021

Apple onthult nieuwe middelen om op de basisschool te leren programmeren

en inclusieve apps te leren ontwerpen
BBC maakt kindertelevisie met als doel thuisonderwijs

De Engelse staatsomroep BBC gaat iets unieks doen. Vanaf maandag 11 januari zal het kinderkanaal van de BBC (CBBC) drie uur durende basisschool-tv uitzenden om ervoor te zorgen dat alle kinderen naar educatieve programma...

Nieuws06.01.2021

BBC maakt kindertelevisie met als doel thuisonderwijs

Volgt de NPO ook?
Hybride examens en toetsen worden in 2021 gemeengoed

Tijdens COVID-19 hebben we meer dan twee miljoen thuisexamens mogelijk gemaakt. Die toetsen hadden anders niet kunnen plaatsvinden. Partners zijn niet alleen universiteiten, maar vooral ook het bedrijfsleven en leveranci...

Online08.12.2020

Hybride examens en toetsen worden in 2021 gemeengoed

35 bekende schrijvers pleiten voor andere aanpak leesonderwijs

Zo'n 35 schrijvers, onder wie Adriaan van Dis, Ellen Deckwitz, Splinter Chabot, Kluun, Paul van Loon, Manon Sikkel, Alex Boogers en Tommy Wieringa, pleiten voor een radicaal andere aanpak van leesonderwijs. En daar is ha...

Media29.10.2020

35 bekende schrijvers pleiten voor andere aanpak leesonderwijs

NPO Zappelin komt met oplossing voor kinderen zonder laptop of tablet

Inmiddels groeit de creativiteit in geheel Nederland als het gaat om onderwijs. Scholen, ouders, overheden en onderwijsinstanties werken aan oplossingen. Wat iedereen duidelijk deelt is de zorg en aandacht en de zorgen v...

Online02.04.2020

NPO Zappelin komt met oplossing voor kinderen zonder laptop of tablet

Extra Schooltv-programmering op themakanaal
Google Classroom maakt het moeilijker voor studenten om te spieken

Google Classroom is een tool van Google die helpt bij het maken, beoordelen en verdelen van toesten en opdrachten. Met Google Classroom kunnen leraren en leerlingen ook met elkaar in contact komen. Niet meer spieken Goo...

Social Media26.06.2018

Google Classroom maakt het moeilijker voor studenten om te spieken