De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Stichting Internetreclame (STIR) publiceert vandaag tijdens een Mediawerkgroepsessie over internetonderzoek de eerste resultaten. Uit die resultaten blijkt dat in maart de bij STIR aangesloten websites gezamenlijk ruim 84% van de actieve Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereiken. Het bereiksaandeel van de STIR-websites ligt op 92%.
In totaal realiseren de aangesloten sites bijna 1,9 miljard pageviews per maand. De maartdata geven een realistisch beeld van het profiel van bereikte bezoekers, alsmede de locatie vanwaar men het internet bezoekt. Het STIR bereiksonderzoek internet is hiermee het eerste onderzoek in de markt dat niet alleen bereik thuis in kaart brengt, maar ook op de werkplek .
De aangesloten sites bereiken gezamenlijk 77% van de internetters thuis en ruim 25% van de surfers op hun werkplek. De werkplek is goed voor 24% van het totaal aantal pageviews. Voor de werkende populatie is dit 31%.
De problemen waar STIR eerder mee te kampen had zijn nu grotendeels opgelost. Een deskundige technische commissie (TC), bestaande uit vertegenwoordigers van PMA, BVA, Publieke Omroep, internet mediabureaus en exploitanten, bewaakt de kwaliteit van het onderzoek en beoordeelt de onderzoeksdata voorafgaand aan uitlevering hiervan. Op basis van door de TC opgestelde normen voldoet een klein aantal sites nog niet aan de coderings- en meeteisen. In enkele gevallen zullen de resultaten van websites om deze reden niet worden meegenomen in de rapportage van maart.
In andere gevallen zullen de resultaten wel worden meegenomen, maar waarschuwt de TC voor grote verschillen met toekomstige data-uitleveringen.
De volledige dataset zal nog voor het einde van de maand april door Intomart GfK en Nedstat worden uitgeleverd aan geselecteerde softwarebureaus, die op hun beurt de data ter beschikking stellen aan de STIR-leden, PMA-bureaus en overige door STIR geselecteerde partijen.
www.stir.nl
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Software
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Technology28.03.2024
Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
DC Business14.02.2024
4 tips om als ZZP’er professionele facturen te maken
Online12.02.2024
Tijdmachine: LimeWire had niks met citrusvruchten te maken
Verder lezen over Stir
Advertising04.06.2013
comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit
Online21.03.2012
JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid
Online01.07.2011
STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek
Online17.03.2011
STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010
Online07.09.2010
Nederlanders zijn langer online
Online21.02.2010
STIR Internet Marktmonitor 2009
Online13.07.2009
Nieuwe Directie voor JIC STIR
Online17.05.2009