Sissy-Boy maakt doorstart, Miller & Monroe vraagt om uitstel van betaling

Sissy-Boy maakt doorstart, Miller & Monroe vraagt om uitstel van betaling

Het is onrustig in de retailbranche

Vorig artikel Volgend artikel

Nadat eind vorige week het faillissement van winkelketen Sissy-Boy werd uitgesproken, kwam er dit weekend ineens positief nieuws. De Termeer-Groep, waaronder ook Sacha en Manfield vallen, heeft besloten de keten over te nemen. Het blijft echter onrustig in de retailbranche, want vandaag werd er weer uitstel van betaling aangevraagd. Het gaat niet goed met retailbedrijf Miller & Monroe, voorheen bekend onder de naam Charles Vögele.

Groot deel Sissy-Boy winkels blijft open

De winkels van Sissy-Boy blijven open nadat bekend werd dat het failliete bedrijf is overgenomen door de Termeer Groep. Het familiebedrijf is 110 jaar geleden opgericht en zij hebben op dit moment schoenenwinkels Sacha en Manfield in de portefeuille. De Termeer Groep is eigendom van kleinzoon Paul Termeer en achterkleinzoon Ward Termeer van oprichter Bart Termeer. Volgens woordvoerder Cecile Termeer is het de bedoeling dat zoveel mogelijk banen en winkels van en bij Sissy-Boy behouden blijven.

CEO Ward Termeer vindt de overname van Sissy-Boy een mooie toevoeging voor het bedrijf en een versterking van de positie in de retailbranche. “Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie willen we de kracht en de potentie die in het merk zit opnieuw de juiste voedingsbodem bieden.” Hoeveel het bedrijf heeft betaald voor de winkelketen is niet bekendgemaakt. Of alle winkels openblijven weten we op dit moment nog niet.

Miller & Monroe vraagt om uitstel van betaling

Het moederbedrijf van modewinkel Miller & Monroe heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd. Het moederbedrijf, Vidrea Retail, heeft in ons land 72 winkels en 550 werknemers. In Duitsland zijn ongeveer 160 winkels van de keten. Miller & Monroe is twee jaar geleden opgericht, na een doorstart van de ketens Witteveen en Charles Vögele. Vidrea hoopt, door het aanvragen van de uitstel van betaling, meer tijd te hebben om met crediteuren om tafel te gaan. De formule van Miller & Monroe richt zich op de doelgroep van 40-plussers.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies