Nieuws15.04.2019

Sissy-Boy maakt doorstart, Miller & Monroe vraagt om uitstel van betaling


Het is onrustig in de retailbranche

Nadat eind vorige week het faillissement van winkelketen Sissy-Boy werd uitgesproken, kwam er dit weekend ineens positief nieuws. De Termeer-Groep, waaronder ook Sacha en Manfield vallen, heeft besloten de keten over te nemen. Het blijft echter onrustig in de retailbranche, want vandaag werd er weer uitstel van betaling aangevraagd. Het gaat niet goed met retailbedrijf Miller & Monroe, voorheen bekend onder de naam Charles Vögele.

Groot deel Sissy-Boy winkels blijft open

De winkels van Sissy-Boy blijven open nadat bekend werd dat het failliete bedrijf is overgenomen door de Termeer Groep. Het familiebedrijf is 110 jaar geleden opgericht en zij hebben op dit moment schoenenwinkels Sacha en Manfield in de portefeuille. De Termeer Groep is eigendom van kleinzoon Paul Termeer en achterkleinzoon Ward Termeer van oprichter Bart Termeer. Volgens woordvoerder Cecile Termeer is het de bedoeling dat zoveel mogelijk banen en winkels van en bij Sissy-Boy behouden blijven.

CEO Ward Termeer vindt de overname van Sissy-Boy een mooie toevoeging voor het bedrijf en een versterking van de positie in de retailbranche. “Door Sissy-Boy op te nemen in onze familie willen we de kracht en de potentie die in het merk zit opnieuw de juiste voedingsbodem bieden.” Hoeveel het bedrijf heeft betaald voor de winkelketen is niet bekendgemaakt. Of alle winkels openblijven weten we op dit moment nog niet.

Miller & Monroe vraagt om uitstel van betaling

Het moederbedrijf van modewinkel Miller & Monroe heeft vandaag uitstel van betaling aangevraagd. Het moederbedrijf, Vidrea Retail, heeft in ons land 72 winkels en 550 werknemers. In Duitsland zijn ongeveer 160 winkels van de keten. Miller & Monroe is twee jaar geleden opgericht, na een doorstart van de ketens Witteveen en Charles Vögele. Vidrea hoopt, door het aanvragen van de uitstel van betaling, meer tijd te hebben om met crediteuren om tafel te gaan. De formule van Miller & Monroe richt zich op de doelgroep van 40-plussers.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

...

Verder lezen over Online Shop

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Waar rook is, is vuur, en in dit geval: waar de massa is, daar zijn de oplichters. En die Black Friday-oplichters zijn soms gewoon de shops die je kent. Zo zit dat.

Cybercrime25.11.2024

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna