Winkelketen Action blijft groeien

Winkelketen Action blijft groeien

230 nieuwe winkels geopend in 2018

Vorig artikel Volgend artikel

Waar gisteren nog het faillissement van kledingwinkel CoolCat werd gemeld, kwam er vandaag positiever nieuws uit de retailbranche. Winkelketen Action groeit flink en zag de omzet vorig jaar stijgen met maar liefst 23%. Klanten weten hun weg nog steeds te vinden naar de fysieke discountwinkel, die (nog steeds) geen online shop heeft. Het concept slaat niet alleen in ons land goed aan, er zijn ook Action-winkels in 6 andere Europese landen.

Hiermee bewijst Action dat de detailhandel nog steeds levendig is, ook offline. Het concept en de koers van het bedrijf slaan nog steeds aan bij de consument.

Openen nieuwe Action winkels

In 2018 werden maar liefst 230 nieuwe winkels geopend, waarvan 11 in Nederland. In Duitsland en Frankrijk kwamen de meeste nieuwe Action winkels. Het bedrijf kondigt aan te blijven investeren in groei met een focus op een goede infrastructuur. Begin dit jaar plaatste het bedrijf in Duitsland en Frankrijk nieuwe distributiecentra en voor eind 2020 moeten daar nog eens 3 bijkomen. Deze investering moet ervoor zorgen dat er nog meer winkels in bestaande en nieuwe landen bij komen.

2018 was opnieuw een succesvol jaar voor Action met een sterke groei, aangedreven door omzetgroei en de toevoeging van 230 winkels. Ons aanhoudende succes onderstreept de kracht van de Action-klantpropositie van een breed, verrassend en steeds veranderend assortiment tegen de laagste prijs. In 2018 hebben we onze pijplijn van vijf nieuwe distributiecentra (DC's) versneld en geïnvesteerd in onze organisatie- en supply chain-infrastructuur om de sterke groei van ons aanbod, ons winkelnetwerk en onze uitbreiding naar nieuwe landen te ondersteunen. De Action blijft gericht op haar internationale groeistrategie met de ambitie om op middellange termijn een verkoopmaatschappij van € 10 miljard te worden.
- Sander van der Laan, CEO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Het bedrijf heeft een Social Responsibility strategie, die bestaat uit vier onderdelen: product, mens, milieu en goed ondernemerschap. In 2018 werden verschillende initiatieven opgestart rondom deze onderdelen. Zo werden er 5000 nieuwe banen gecreëerd en 24.000 medewerkers getraind. Alle kartonnen en plastic transportverpakkingen worden gerecycled en de nieuwe winkels en distributiecentra worden uitgerust met energiebesparende verlichting. Het nieuwe Franse centra heeft zonnepanelen op het dak. Action steunt SOS Kinderdorpen, waarmee zij 1100 kinderen in Azië hebben geholpen in 2018.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies