De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De onderneming SmartTrust heeft een onderzoek laten doen naar het gebruik van mobiele diensten en toestellen. Wat blijkt: de consument is het snelle veranderingstempo van mobiele communicatie “een beetje moe”.
De snelle introductie van steeds nieuwere modellen, zogenaamde handige nieuwe toepassingen en de complexe kostenstructuren van operators maken de consument eerder onzeker dan hebberig. Het gebrek aan intuïtieve, eenvoudige user interfaces en juiste operator settings helpt ook al niet.
Ik moet zeggen dat ik het beeld herken uit de workshops die ik beroepsmatig geregeld geef: mensen hebben weliswaar interesse in de nieuwe ontwikkelingen, maar zien vaak de relevantie van een nieuw feature niet, of zien niet in waarom een SMS’je met een plaatje erbij (MMS) ineens 5x duurder moet zijn. Ze ergeren zich bovendien aan de verschillende werkwijzen van mobieltjes en operator services.
Voor toestelfabrikanten is dat een krachtig bindmiddel: fervent Nokia gebruikers kopen immers oa graag weer een Nokia, omdat ze die tenminste zonder handleiding te lezen weer kunnen gebruiken. Ben zelf net van een Nokia op een SonyEricsson overgestapt, en ondervind nu ook aan den lijve dat het gebrek aan routine met mijn belijzer toch wel irritant is. Ik kan nog 4 dagen ruilen…
Zolang alle toestel fabrikanten gebruik maken van proprietary technology en eigen operating systems, en zolang telecom operators zich verzetten tegen het bitpipe syndroom, zal standaardisatie nog wel een utopie blijven. Ik ben absoluut geen fan van Bill Gates, maar Microsoft heeft de uitwisselbaarheid van PC hardware en diensten op de verschillende MS platforms zeker bevorderd. Kruip achter andermans PC en je weet meteen de weg te vinden. Daarom geloof ik er ook in dat Microsoft iets toe te voegen heeft in de mobiele wereld – het heeft de power om ook voor mobiele telefoons de standaard OS te worden. Windows Mobile 5 is al een hele goede stap.
Via de collega’s van mobile-marketing.
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Verder lezen over Windows
Online04.12.2024
Mailbird nu ook beschikbaar voor Mac: populaire e-mailclient breidt uit
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Gadgets10.09.2024
HP Pavilion Plus 16″ review: het scherm springt er bovenuit
Cybercrime22.07.2024
Microsoft komt met een tool om computers te redden na IT-storing
Technology09.07.2024
Halleluja: Windows Kladblok krijgt eindelijk spellingscontrole
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Online11.04.2024