De mobiele markt begint wereldwijd steeds meer verzadigd te raken. De sms-inkomsten waren al een tijdje aan het dalen door diensten als WhatsApp, maar de gehele mobiele markt lijkt nu last te hebben van een stagnatie, vooral de Verenigde Staten. In het derde kwartaal kregen Amerikaanse mobiele operators er ongeveer 2,4 miljoen nieuwe abonnees bij, het laagste aantal sinds het ontstaan van de mobiele industrie in de jaren negentig. Dit blijkt uit nieuw marktonderzoek van Chetan Sharma Consulting.

Van die 2,4 miljoen nieuwe klanten bestaat volgens Sharma ongeveer 2 miljoen uit prepaid abonnees. De grootste groei kwam van Verizon Wireless, die ongeveer 2,4 miljoen nieuwe postpaid klanten wist te trekken. AT&T had er maar 400.000 terwijl Sprint en T-Mobile allebei 1 miljoen klanten verloren. Sharma wist ook te melden dat smartphones 75% omvatten van alle nieuwe mobiele telefoons die er in het derde kwartaal zijn verkocht.
Ook vertelden ze dat Verizon en AT&T manieren hebben gevonden hoe ze geld kunnen verdienen aan de groei van mobiele data. Allebei staan ze in de top 5 wereldwijd als het gaat om mobiele data. De andere drie zijn NTT DoCoMo, China Mobile en Apple. Gemiddeld zijn er vijf met internet verbonden apparaten per huishouden. 80% van deze apparaten heeft een draadloze verbinding, zoals 3G/4G, Wi-Fi of Bluetooth.

De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl