Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Wat willen wij het liefst in de zakelijke markt? Een klant die vraagt naar onze producten en diensten! Die inziet dat deze zijn probleem oplossen, zijn leven veraangenamen, rendement bieden. Dit is een ideale situatie die we allemaal willen. En dat kan ook, maar hoe?
Het antwoord hierop is kort gezegd: Breng over de bühne wat je hebt! Zorg dat klanten weten wat voor moois jij op de plank hebt liggen, daar veilig achter de muren van je bedrijf. Laat het de klant beleven in de vorm van concreetheid, tastbaarheid; wat kunnen zij ermee? Welke klantvraag vult het in?
In de B2B is er sprake van bescheidenheid. Achter de bedrijfsmuren zijn producten en diensten klantproof, maar daarbuiten klant-onzichtbaar. De GAP hiertussen kan opgelost worden. Dit door de inzet van de commerciële afdeling of de vragende klant!
De vragende klant is de klant die zelf actief zoekt naar producten en diensten. Hij wil zijn behoeftes invullen en kijkt daarvoor naar de meest geschikte oplossing. Deze klant zie je meer en meer in de B2B sector. De klant is zelfstandig, weet wat hij (zelf!) wil, heeft de nodige kennis en kunde en een duidelijke visie.
Om de vragende klant te ontmoeten in zijn klantreis ofwel customer journey dient de marketingafdeling alles uit de kast halen. Bekeken moet worden op welk moment zij de klant kunnen “voeden” met relevante triggers om hem de weg naar het bedrijf te laten vinden, of liever gezegd naar de commerciële contactpersonen van de organisatie. Zij moeten zorgen voor een pasklaar antwoord op de vragende klant. Hierna begint de cirkel van de klantreis opnieuw. Behoeftes ontstaan elke dag, net als vragen..
Bron: http://www.customerchampions.co.uk/customer-journey-mapping-cjm/
Verder lezen over B2B
E-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Nieuws26.10.2021
Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen
DC Business19.05.2021
LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021
Online21.12.2020
Do’s en don’ts van een B2B webshop
E-mail02.09.2020
Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020
E-mail01.09.2020
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
advertorialOnline18.03.2020
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads
E-mail21.06.2019
B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey
Verder lezen over Bedrijven
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
DC Business09.04.2024
Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?
Technology28.03.2024
Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft
Gadgets07.03.2024
Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business
DC Business29.02.2024
Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen
DC Business25.02.2024
Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben
Online13.02.2024
Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt
DC Business31.01.2024
Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024