De Media Monitor - verplichte kost voor (internet)marketeers

Vorig artikel Volgend artikel

Gelezen (via Paul) in de Mediamonitor (een uitgave van het Commissariaat voor de Media):

De kern van natuurlijke selectie is dat organismen in de competitie om voortbestaan en reproductie niet in gelijke mate kunnen en zullen overleven. Er is heel vaak sprake van differentiële overleving, van survival of the fittest dus. Dat doet zich niet alleen in de natuur voor; we kennen het verschijnsel ook in de wereld van cultuur en instituties, en in de wereld van de media. De onderlinge wedijver tussen mediatypen kenmerkt zich vermoedelijk ook door survival of the fittest; althans de concurrentie tussen krant, televisie en het web om de aandacht van het publiek voor zich te winnen, heeft sterke trekken van natuurlijke selectie...

Een interessant onderzoek vanuit de helicopter, hier vrij te downloaden (2MB - PDF).

Inhoudsopgave
Voorwoord
Samenvatting
1. Trends
2. Mediabedrijven
3. Mediamarkten
3.1 Dagbladen
3.2 Televisie
3.3 Radio
3.4 Internet
4. Publiekstijdschriften

-670.jpg
Jean-Pierre Joos

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies