Marketing19.02.2009

Grootste marketingtalent van het jaar: ‘Born with ID’


grootste-marketingtalent-van-het-jaar-bo.jpg
grootste-marketingtalent-van-het-jaar-bo.jpg

Een wedstrijd tussen 190 topstudenten marketing. Een winnaar. De afgelopen twee dagen, 17 en 18 februari, vormden het sluitstuk van de Nationale Marketing Strijd 2009 die nu zinderend ten einde is gekomen.

Voor de 19e keer streden de beste marketingstudenten van Nederland om de titel “Grootste Marketingtalent van het jaar“, de eer, en een geldprijs van 2000 euro. Team Born with ID overtuigde zowel de jury als het publiek en won.

De finale was het sluitstuk van een reeks voorrondes bij bedrijven en de kwartfinales en halve finales, die in Hotel Van der Valk in Maastricht plaatsvonden. Uiteindelijk streden acht teams van talentvolle studenten om de winst.

De case van hoofdsponsor TNT had als onderwerp de TNT Post Fotoservice, een platform van TNT voor het bestellen en delen van foto’s. De finalisten werden uitgedaagd een plan te maken om bestaande gebruikers van de fotoservice te verleiden vaker gebruik te maken van de dienst. Juryvoorzitter Jeroen Siegerink, manager E-Business Print bij TNT Post, over het winnende plan: “Born with ID zette op een bijzondere manier de kind-ouder-relatie centraal. Het team had een juist focus op sales en onderbouwde dit met enkele actuele trends. En daarbij kozen ze een relevant en herkenbaar fotomoment, de vakantie.”

De Nationale Marketing Strijd is een jaarlijks terugkerend evenement voor academische marketingstudenten die zich in de laatste fase van hun studie bevinden. De organisatie daagde dit jaar onder het thema “What’s your ID?” studenten uit te komen met vernieuwende ideëen en creatieve manieren van personal branding. Deelnemers werden in verschillende workshops en cases van sponsoren als TNT, Philips, DSM, Unilever, L’Oréal, T-Mobile, Océ, VODW Marketing, Fairchild en Alice getest op hun strategisch inzicht, creativiteit en gevoel voor de markt.

Voorzitter Anya Galama van de NMS: “De Nationale Marketingstrijd is aan de ene kant een kans voor studenten om hun kennis over marketing met elkaar te meten en bedrijven te leren kennen. Aan de andere kant is de NMS een kans voor bedrijven om deze studenten te ontmoeten.