Zo’n anderhalve maand geleden klapte Folkert Langeveld, de brand manager bij Sony Benelux uit de school: “Little Big Planet 2 komt er aan!” Even later werd hij teruggefloten en vlogen de persberichten je van Sony’s kant om de oren om toch maar vooral duidelijk te maken dat er van een nieuwe game met de vrolijke sackboys geen sprake was. “‘Tuurlijk”, dacht je toen misschien net als ik. Nou, dan had je gelijk. Ziehier nieuwe plaatjes, die afkomstig zijn van een binnenkort uit te komen editie van het Amerikaanse blad Game Informer. Er is naast de screens ook een hoop info uitgelekt:
Little Big Planet 2 zal schijnbaar veel minder een platform-game worden en meer een ontwikkelplatform om alle soorten games mee te maken. Dus net zo goed racegames, puzzelgames, role playing games, alles zou mogelijk moeten zijn. Een van de ontwikkelaars bij Media Molecule zou een volledig functionerende Command & Conquer-kloon hebben gemaakt binnen het platform.
Ook dingen als de besturing zijn te veranderen (dus niet alles hoeft meer met de slow-motion Sackboy-sprong, wat ik alleen maar kan toejuichen), je kunt zelf audio opnemen, cutscenes maken, AI instellen, oftewel je kunt helemaal los gaan. Er is ook een soort van in-game microchip (te zien hierboven) gemaakt die je kunt programmeren en die schijnbaar gebaseerd is op het werk dat een van de gebruikers in deel 1 gedaan heeft met zijn fantastische (en schermvullende) calculator.
We kunnen ons -als deze berichten allemaal zuiver op de graat zijn- in elk geval verheugen op nog meer inbreuk op de auteursrechten van gameproducenten over de hele wereld als iedereen zijn favoriete game gaat namaken. Beginnen jullie dan wel met Contra 3? Heb ik ook wat.
UPDATE: we hebben een officiële trailer: